mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Sen sist..

Av Marie Gulliksson - 3 juli 2013 22:13

Avslutade mitt senaste inlägg med "Ser ut att bli en fin dag!". Jag kunde inte haft mer fel.. vädermässigt. Vi åkte ju till #Mariebergskogen jag och ungarna och mötte upp Elin och Felix. Sällskapet var så klart av första klass, men vädret då? Det höll uppe - det regnade - det höll uppe - det regnade. Så där höll det på.. Men vi hann titta på djuren, äta glass och ungarna hann med lite lek i lekparken också. Så även om vädret inte var det bästa så hade vi ändå trevligt och ungarna busade järnet!


Daniel gick ju på sin semester i måndags, så nu har vi gubben hemma i tre veckor. Skönt! Trevligt med lite kvalitetstid för en gång skull! Lite utflykt och #semester är inplanerat nästa vecka. Mer om det sen.


Thilda blev 6 månader igår. 6 månader.. helt galet egentligen. Jag minns de första två månaderna - jag kröp nästan på väggarna här hemma och tyckte att tiden gick förbaskat långsamt. Nu flyger tiden förbi och man vill inget hellre än att det ska bromsa lite.

Nåt annat som flyger förbi är Thildas utveckling. Hon jollrar och pratar mer och mer för varje dag som går. Hon sitter superstadigt och helt själv numera. Hon lyser upp så fort vi nämner Mollys namn, så fort hon får syn på Molly eller så fort hon hör Molly prata. Det är #syskonkärlek på riktigt det! När det gäller mat och amning så ammar jag henne bara när hon ska sova nu. Vilket blir högst 3 gånger på dagen och mellan 2 och 3 gånger på natten. Annars är det gröt och vanlig mat som gäller. Så det går framåt.

Molly då? Hon är vår lilla kontrollant här hemma, haha. Hon är så söt! Har vi glömt ställa bort efter oss efter maten så påminner hon oss väldigt snabbt, på ett väldigt lillgammalt sätt. Hon är bestämd våran lilla dam :) Märks även när hon vill ha saker eller om hon vill att vi ska göra nånting. TROTS! Hua.. vilka duster vi kan ha ibland. Minst en gång om dagen åker hon in på sitt rum mot sin vilja.. Så vill jag inte ha det länge till. Hejdå trots, tack!


 

På 6-månadersdagen :)


 

Bus i lekparken!


Nästa vecka ska vi ut på lite #äventyr. Först var det tänkt att vi skulle till #Liseberg och sen åka vidare till #Kungshamn och #NordensArk. Men vi var ju på samma ställen förra året, så nu ville vi prova något nytt. Så till veckan sticker vi först till #LeksandSommarland - sen vidare till svärmor och Kent och stannar där ett par dagar - därifrån åker vi till #OrsaBjörnpark och tar Sirpa och Kent med oss. Ska bli kul att se något nytt! Jag undrar vem som är mest taggad över resan.. jag eller Molly? Jag leder nog än så länge... ;)


 

Min fina familj! Jag vore ingenting om ni inte fanns.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Skapa flashcards