mariemedstortm

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00

Hej på er.

01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej.

I fredags fick vi reda på resultatet på Thildas undersökning hon gjorde för ett par veckor sedan. Hon har en förträngning i urinvägarna och det är det som har orsakat hennes tre urinvägsinfektioner. Hon ska äta förebyggande antibiotika varje kväll i ett halvår nu först och främst. Sen kommer de göra samma undersökning igen, för att se om det har vuxit bort, vilket det tydligen kan göra. Så det hoppas vi på! Om det inte har gjort det, så blir det antagligen ytterligare ett halvår med antibiotika och ytterligare en undersökning. Har det inte vuxit bort då heller, blir det kanske operation. Snälla, väx bort!!

Idag har vi för övrigt varit på äventyr. Eller inte jag, men Daniel. Vi tar det från början: strax efter vi skaffade katten, så märkte jag hur det började klia på mig efter jag gosat med honom. Vilket jag tycker är konstigt eftersom jag har varit runt katter nyligen utan att jag känt nånting alls. Men tydligen kan man reagera annorlunda mot kattungar än mot äldre katter. Jättetråkigt såklart, men kände att jag gjorde det enda rätta när han fick komma till ett nytt hem tidigare under veckan. Han anpassade sig riktigt snabbt och har t.o.m fått en liten vovve-kompis där. Har fått bilder under några dagar här och han verkar ha det supermysigt och bra där han är nu. Vilket gör mig mer än glad!

Hur som helst.. Eftersom vi inte kunde ha kvar Sam, bestämde vi oss för att uppfylla en av våra största drömmar. Att skaffa hund. Daniel har haft hund i hela sitt liv i princip och jag har aldrig haft det, men har alltid velat ha en. När vi bodde i lägenheten ville vi inte skaffa en just pga att vi bodde som vi bodde. När vi flyttade till huset ville vi absolut skaffa en, men vi tyckte att det skulle bli svårt att ge den tiden till hunden som den behöver. Nu när Daniel är pappaledig är det perfekt att skaffa en. Han är ju hemma hela tiden och kan verkligen ge hunden tid, som sagt. Sen när Daniel börjar jobba har hans pappa gått med på att hjälpa till när det behövs och Daniel kan även ta med honom till jobbet ibland. Det är inget förhastat beslut vi har tagit, utan vi har pratat länge och väl om det innan vi bestämde oss. De jag har berättat för har nästan höjt på ögonbrynen lite och det har gjort mig väldigt besviken. Inte alla, men många.

Daniel åkte hemifrån TIDIGT imorse, för att åka och hämta lillkillen - som är en border collie på 8 veckor. Vi har gett honom namnet Gibson :). Daniel har kört över 100 mil idag! Men båda två kände väldigt starkt för den här killen, så vi tycker att det var värt det! Resan hade iaf gått bra, lillkillen hade kräkts en gång i början på hemresan, sen hade han sovit resten av vägen. Nu är de iaf hemma och han har anpassat sig riktigt bra. Han avancerade lite hela tiden. Han trivdes bäst i hallen först. Sen gick han en liten bit, men sprang snabbt tillbaka till hallen. Det var som om det var hans comfort zone på nåt vis. Nu ligger han bredvid mig i soffan och myser. Han är supersnäll mot barnen. Thilda har kramat honom flera gånger och Molly är lite vaksam. Glad - men vaksam :).

Nej, nu måste jag försöka få mig lite sömn. Imorgon ska vi till Mariebergskogen på julmarknad! Mer mys än så kan det nog inte bli 2:a advent :)

Godnatt på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


26 . Förlovad . Mamma till 2 ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards