mariemedstortm

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie Gulliksson - 31 augusti 2011 20:53

Den här veckan har gått i linje med jobb, träning och mys med familjen. Idag när jag inte haft nån träning så kom syster, mamma, Alicia och Alexander och hälsade på. Vi käkade pannkakor och barnen fick leka av sig lite.. eller MASSOR!! hehe. Jäklar.. här vart det full rulle!


Igår var Molly och Alicia med i tidningen också. En sommarhälsning från Liseberg. Så söta!


 

Sitter här i min ensamhet. Både Molly och Daniel sover som grisar. Söta grisar :) Daniel börjar jobba kl 12 i natt! Plus att han kommer jobba ända till kl 16 imorgon eftermiddag. HUR ska man orka det??


Imorgon är det dags för träning igen och sen smäller det på fredag! Ska bli riktigt kul med cup! På riktigt! Första matchen springs igång 17.00 på fredag. Be there!


Nu blir det disk (!) i väntan på Breaking news med Filip och Fredrik..

Av Marie Gulliksson - 30 augusti 2011 21:53

Just så! Jag vägrar.. VÄGRAR bli sjuk nu. Min hals börjar tjocka till sig lite känner jag. Men proppar lite piller och trycker i mig massa c-vitamin. Kallsta Open till helgen ju. Vägrar missa det!


Träningarna den här veckan har sett riktigt bra ut.. vi får till det riktigt bra i spelet! Så jäkla kul! Höga förväntningar har jag! Jaajemen.


Nu ska jag få mig lite sömn tänkte jag.. vi försov oss lite här imorse. Så får ta nya tag imorgon! 


Bloggen är lite bildfattig också har jag märkt.. ska försöka fixa :)


Bedtime!

Av Marie Gulliksson - 29 augusti 2011 18:28

Det har varit en omtumlande helg.. men också jäkligt skoj! Det blev ju Liseberg igår, efter många om och men! Molly åkte massa karuseller tillsammans med Alicia :) Dom hade superkul tillsammans, det var så himla kul att se :) Jösses vad jag älskar den tjejen!


Själv åkte jag den nya karusellen för i år.. Atmosfear. TVÅ GÅNGER!! Fy fan va den va jobbig.. men när jag kom ner så gick jag och ställde mig i kön direkt igen, hehe. Va bara tvungen. Andra gången jag åkte så blåste det så förbannat. Det var riktigt läskigt. Som om inte höjden är nog läskig?! Men men.. jag lever ju?`;)


Supermysig dag hur som helst! Men både jag och Molly är redigt trötta idag. Molly ville sova mer imorse sa hon, hehe. Nu är det dock kvällsmat och nattning som gäller! 


Glömde ju kameran hemma igår :( Så ska försöka snatta några bilder av syster.. så det kanske kommer!


Nattinatt.

Av Marie Gulliksson - 26 augusti 2011 21:16

Fredagsmys med tacos och tvättid tydligen? Bra kväll. Molly sover skönt efter att ha käkat som en häst! Tacos är favvokäket det ;) Dock äter hon ingen köttfärs.. bara bröd, grönsaker och creme fraiche, hehe. 


Igår och idag har Molly gjort nummer 2 på pottan! Det börjar likna nåt nu:) Längesen det hände en olycka också.. 


Nu blir det film med Daniel.. sen SOVA!

Av Marie Gulliksson - 25 augusti 2011 22:02

Har bara suttit i soffan efter träningen.. BRA träning! Vårt spel ser bättre och bättre ut varje vecka! Härligt! Fick våra klubbor som vart beställda i början av sommaren också.. snabbt jobbat? Känns gött iaf!!


ALLA är utomlands nu också.. pappa och Ywonne är i Turkiet. Julia i Barca. Plus att Linda och Bella drar till Spanien imorgon. Va blire. Vi kommer ruttna här i Sverige vi, hehe. Näääää, Sverige är väl okej. Men skulle vilja fixa en weekendresa till Italien snarast! Det kommer dock inte hända. Men planering planering! Kanske i februari-mars nästa år? Hoppas bör man!


Nu ska jag ladda batterierna inför sista arbetsdagen.. med lite mat och sömn! MMMmmmmmmmmgonatt!

Av Marie Gulliksson - 24 augusti 2011 20:43

Just det.. träningslägret vi var på i helgen vart förbannat lyckat! Efter alla skratt hade jag på gränsen till träningsvärk i kinderna dagen efter. Huuuja!


Vi hann, som jag skrev i ett tidigare inlägg, med två matcher och tre träningspass - varav ett fyspass. Lite lek och bus hann vi med på lördagskvällen.. Fun fun fun!


Matcherna gick bra.. det märks att vi lär oss mer och mer och försvarsspelet börjar verkligen sitta nu. Även om det finns mer att lära, så har vi kommit en bra bit på vägen :) Kul!


    Mys med tacos i solnedgången minsann. Bra skit!




  Bootcamp utan tävlingar funkar inte! Ett, två o tre!


  Det gick ju så dääääär bra för vissa, hehe.


   

Som sagt.. mycket skratt vart det!


Helgen som kommer är den enda lediga helgen på lääänge.. som inte innefattar innebandy alltså. Så kanske passar på att åka till göteborg faktiskt! Hoppas på det!!

Av Marie Gulliksson - 22 augusti 2011 23:03

Den här helgen gick inte alls fort? Eller? JO, just det.. Min hjärna är ganska kass efter en hel träningshelg i Falköping. Dock har jag haft jäkligt skoj! 3 träningar och 2 matcher hann vi med, plus lite skoj och lek på lördagskvällen - som ledde till träningsvärk i kinderna efter alla skratt! Grymma tjejer iaf!!


Bilder kommer imorgon.. ska försöka hinna! Men hoppas inte på för mycket.. Det är ju lite tight med jobb och träningar och bus med familjen, som ska hinna gå före. Men jag gör mitt bästa!


Nu ska jag se till att få ett slut på jordens längsta dag!


God natt!

Av Marie Gulliksson - 18 augusti 2011 21:57

Dagen idag precis som alla andra dagar har varit fullspäckad. Direkt efter jobbet kom Linda och färgade mina fransar och ögonbryn. Supernöjd! Dock önskar jag att mina fransar kunde vara LÄNGRE! Suck. Alltid är det nåt. Sen var det träningsdags igen.. 1 timmes innebandy och sen fys på det. 4 km löpning och styrka efter det. Härligt!


Dock har det varit satans lugnt på jobbet idag. Efter frukost spelade vi TP i några timmar och sen hängde vi ute i solen resten av dagen.. ish. Vi har inte haft mycket jobb alls idag med andra ord. Kommer antagligen vara samma sak imorgon.. Lite jobb på morgonen bara.


Nu: Hämta tvätt -> S O V A!

Ovido - Quiz & Flashcards