mariemedstortm

Alla inlägg under april 2013

Av Marie Gulliksson - 29 april 2013 13:15

Hela tiden. Är nog det enda som existerar för Thilda just nu. MAMMA. Och det är ju jag det. Just det. Det är bara jag som gäller i hennes ögon för tillfället. Inte ens pappa funkar. Hon ska vara hos mig hela hela tiden. Vilket är påfrestande för både mig och Daniel. När Thilda är hos Daniel skriker hon mest hela tiden. Vad han än försöker med så fungerar det inte, vilket gör honom frustrerad. Och jag blir frustrerad över att aldrig kunna få någon "avlastning".. Hoppas det här är någon fas hon är i.. En kort sådan!


Helgen då? Har varit ganska trevlig! Det har ju varit skönt väder, så vi har varit ute mest hela tiden. Ovanligt mycket utetid ha det blivit faktiskt. Uppfriskande! Igår var vi även in till Jula för lite inköp till trädgården som behöver fixas till lite. Ett besök på plantagen hann vi med också, då vi ska plantera en häck på både baksida och framsida av huset. Det blir inte billigt.. En jäkla häck liksom, lite grönt. Jag gillar inte pengar när de försvinner.. Bara när de kommer in. Gissa vad som sker mer än det andra?


På tal om pengar på vift.. Köpte ett par virkade converse till Thilda idag. Kan va det sötaste jag sett! :)

Av Marie Gulliksson - 25 april 2013 12:52

Kan nån förklara för mig varför videoklippen blir uppochner när man lägger in dem?! Förbannat!



 

Av Marie Gulliksson - 24 april 2013 09:40

Dagen igår var bra och mysig på många sätt. Efter jag släppt av Molly på dagis fick det bli en morgonpromenad i det fina vädret. Trots ganska hårda vindar, så var det fortfarande varmt faktiskt. Så det blev frisk luft i över en timme. Sen myste jag och Thilda till det i soffan en stund. Hon var på väldigt bra humör igår, så det var lite extra mysigt!

När Daniel kom hem från jobbet gick jag ut och städade polon, så jag kan lägga ut den på blocket snart. Vill gärna bli av med den så snart som möjligt, då den bara står här.

Nu när Thilda har somnat är det dags att ta tag i tvätten. Min favoritsyssla... Nääää!

Av Marie Gulliksson - 23 april 2013 15:25

Får man ha samma rubrik två gånger i rad? Strunt i det.. Det passar förjäkla bra nu som då, så så får det bli.

Efter en hel veckas stress inför dopet verkar det ha tagit ut sin rätt. Jag är slut som artist. Igår fick jag kämpa för att försöka hålla mig vaken framför tvn. Jag fick ge upp halv nio. Då somnade jag. Vaknade halv tolv igen.. Bums i säng! Man skulle kunna tro att jag borde vara utvilad nu då kanske. Men nehejdå.. Jag är fortfarande lika trött. Hoppas på att det vänder snart, så jag kan bli människa igen.

Dopet då? Gick jättebra! Thilda brukar vara ganska morgontrött och vill för det mesta ta en tupplur nån timme efter hon vaknat för morgonen. Men var det så på dopdagen? Självklart inte! Hon var mer än pigg och vägrade sova. Hon somnade dock nån kvart innan vi skulle åka. Det blev en powernap och jag tänkte att det var en katastrof inför vistelsen i kyrkan. Gav henne mat när vi kom fram, på med dopklänningen och sen in i kyrkan. Det var även gudstjänst samtidigt, så det tog ju extra lång tid. Thilda skötte sig exemplariskt! Hon gurglade och pratade under hela tiden. I slutet av gudstjänsten (när dopet var slut) fick jag gå längst bak i kyrkan, för då blev hon trött och sur. Enda gången hon gnällde var när prästen la henne ner i famnen för att ta vatten på hennes huvud. Hon gillar inte direkt att ligga ner. Men hon gnydde bara lite, inget stortjut :) sen bjöd vi alla gäster på tårta och kaffe. Dopet vart väldigt lyckat tycker jag! Tack till alla som var med och firade Thildas dag med oss.

Molly och Thilda hade nästan likadana klänningar på sig. De var gulligt matchade :)

Av Marie Gulliksson - 19 april 2013 16:47

Jag och barnen ligger och vilar på soffan.. Jag är helt slut efter en förmiddag på Bergvik med ungarna. Barnen har varit jättesnälla, förutom massa spring från Molly. Thilda sov nästan hela tiden, förutom lite gnäll i början. Så man kan undra varför jag ör så trött när barnen ändå skötte sig bra.. Jaja :) Det enda problemet nu är att jag glömde köpa en kofta till Molly som hon ska ha på dopet. Så det får bli en sväng dit igen senare, eller om jag åker dit tidigt imorgon. Vi får se helt enkelt!



Av Marie Gulliksson - 17 april 2013 10:04

Igår fick jag äntligen hämta min nya bil! Eller nygamla. Jag är sjukt nöjd. Polon skulle ju användas som pendlarbil, vilket den passar alldeles utmärkt som! Dock är den alldeles för liten att ha två barn i. Så jag kände att nu jäklar ska jag kolla efter en lite större bil, men som fortfarande är billig att både köra och äga. Jag hittade en!!

Fastnade för Honda Jazz. Så det var den enda modellen jag letade efter. Hittade en i Örebro som var relativt billig och av årsmodell -05. Jag tog med mig pappa och barnen och åkte och tittade på den. Den var superfin. Ingen rost, stora utrymmen inuti och väl omhändertagen! Så jag bestämde mig ganska snabbt för att jag skulle köpa den. Och så blev det! :)

Så nu ska jag bara bli av med polon, så är allt fixat sen. Förhoppningsvis köper min syster bilen, så man slipper krångla med att lägga ut den på blocket och att folk ska komma och titta på den och dittan och dattan!

Så håll tummarna, så ska jag jobba på att fjäska för syrran och Martin ;)

Av Marie Gulliksson - 16 april 2013 11:58

Har äntligen lyckats fånga en glad Thilda på bild! Har försökt ett antal gånger förut.. Att få nån bild där hon ler alltså. Hon har varit allt för fascinerad av telefonen/kameran innan idag, men nu lyckades jag avleda henne lite :)

Av Marie Gulliksson - 14 april 2013 21:41

Ja, vad ska man säga.. Vi började den här söndagen med att ligga och dra oss extra länge i sängen jag och barnen. Vi gick inte upp förrän klockan slog tio. Då blev det frukost så klart och en riktigt lugn och skön sådan, då Thilda hunnit somna om och låg och sov som en stock.

Efter ett par timmar kom Sirpa och Kent på besök en snabbis och efter det låg jag och Thilda och vilade en stund medan Daniel och Molly var ute.

På kvällskvisten bjöd vi hem pappa och Ywonne på lite middag. Daniel stod för både varmrätt och efterrätt. Mysigt att ha sin alldeles egna kock måste jag säga ;) Han är duktig min kille!

Nu ska jag inta lite Ben&Jerrys innan läggdags. Kvällsmat av lyx!

Ovido - Quiz & Flashcards