mariemedstortm

Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie Gulliksson - 31 oktober 2012 16:07

Har köpt nya vinterdäck. Så nu är man några tusenlappar fattigare. Hade gärna lagt det på nåt roligare. Men fram måste man ju ta sig. Tydligen så är sommardäcken helt slut också, så det blir att köpa nya såna inför nästa säsong. Ser fram emot det!! De sa OCKSÅ att däcken slits ojämnt, så en framvagnsinställning är ett måste. Bara massa bös med bilen hela tiden.. Jag vill kunna CYKLA till jobbet! Bilfan.

Sitter på jobbet nu och väntar på att Daniel ska komma och hämta mig. Drygt eftersom Daniel inte är den snabbaste i stan. Men hem kommer jag väl :)

Ikväll är det jag som har paxat tvn. Det blir Grey's och lite snask till det. För att jag KAN!

Av Marie Gulliksson - 31 oktober 2012 09:18

Mardrömsmorgon. Snö på marken. Daniel vägrar gå upp. Inga vinterdäck på bilen. Jag kommer sent till jobbet. Check, check, check och CHECK!

Att behöva agera morsa åt sin sambo är inte optimalt. Det blir irriterat helt enkelt. Han är som en tonårskille och jag är den tjatiga morsan som skriker åt honom att han ska gå UPP NU!! Nåt måste göras.. Men vad?

Av Marie Gulliksson - 30 oktober 2012 22:21

Jag vill få lite struktur här hemma och lite tips och trix på recept. För vi äter nästan samma mat varje vecka nu och det är allt annat än roligt. Så i bilen på väg hem från jobbet kom jag på idén med att testa att få hem matkassar. Där man får recept plus matvarorna till de recepten i nån kasse direkt hem till dörren. Hur bra är inte det? Nyttig mat som går snabbt att tillaga! Nyckeln till det hela är VARIATION! Vilket känns ganska viktigt. Men när jag tog upp det här med Daniel, så gav han det foten direkt. Det va för dyrt, det var äcklig mat ibland.. Det var det, det, det och DET! ALLT var fel med. Jag å andra sidan tycker det känns ganska praktiskt.. Man slipper handla!! Det blir ju inte så dyrt heller.. Den kassen jag kikade på kostade 700kr och då får man fem middagar för fyra personer. Jag hade velat testa.. Men så blir det alltså inte! Synd kan jag känna..

Det hela slutade iaf med att vi blev griniga på varandra och jag köpte mig en godispåse som jag snaskar på nu, hehe. Finns inget ont som inte har nåt gott med sig ;)

Det sägs att det ska bli snö i natt.. Är det vitt på backen när vi går upp imorgon bitti så strejkar jag. På riktigt! Jag vägrar snö!!

Av Marie Gulliksson - 30 oktober 2012 10:02

Den här veckan har inte börjat alls bra för min kropp. Som jag sagt förut så blir foglossningen värre och jag känner inte bara i ljumskarna längre utan även i bäckenet. Vilket skulle ha varit helt okej om jag inte jobbat heltid fortfarande. Men nu är det som det är och allt böjande här på jobbet tar ut sin rätt verkar det som. Det är bara att härda ut. Två månader kvar. Går förhoppningsvis ganska fort!

Igår gjorde jag Mollys favoritmat - pasta och baconsås. Imorse när hon vaknade var det första hon frågade om hon kunde få ta med sig baconsåsen till dagis. När jag till hennes stora besvikelse fick säga nej blev det stortjut i princip hela vägen till dagis. Konstig morgon, men också väldigt gulligt :)

Av Marie Gulliksson - 29 oktober 2012 20:51

Daniel pratar i telefon och jag sitter nyduschad och väntar på min fina massage som jag blivit lovad. Ska lägga mig och läsa först. Dumt kanske, då risken är väldigt stor att jag somnar. Men det får jag ta :) har hunnit med mycket under eftermiddagen/kvällen. Tvättat, lagat mat, Molly har badat, jag har duschat, plockat undan i köket. Nu är jag dock nöjd för idag. Så nu blir det sängen! Hej massage! :)

Av Marie Gulliksson - 29 oktober 2012 20:46

Daniel pratar i telefon och jag sitter nyduschad och väntar på min fina massage som jag blivit lovad. Ska lägga mig och läsa först. Dumt kanske, då risken är väldigt stor att jag somnar. Men det får jag ta :) har hunnit med mycket under eftermiddagen/kvällen. Tvättat, lagat mat, Molly har badat, jag har duschat, plockat undan i köket. Nu är jag dock nöjd för idag. Så nu blir det sängen! Hej massage! :)

Av Marie Gulliksson - 29 oktober 2012 17:32

Tidig kväll väntar. Har haft en väldigt lång dag idag. Börjar känna av foglossningen i både ljumskar och bäcken nu. Inte så trevligt. Därav har arbetsdagen inte känts så givande utan mest lång och slitsam. Det blir lite matlagning nu och en varm och lång dusch efter det. Men sen då? JO, kräva Daniel på en avslappnande massage och sen sömn på det! Det vore guld värt!!

Jag och Molly busade lite med kameran nyss.. Fint resultat! Duckface ;)

Av Marie Gulliksson - 29 oktober 2012 07:19

Efter att vi vaknade fem igår har idag lett till att jag är lite smått förstörd. Men Mollys min imorse när hon slog upp ögonen och märkte att pappa äntligen var hemma, gjorde ändå min dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards