mariemedstortm

Alla inlägg under september 2011

Av Marie Gulliksson - 28 september 2011 19:15




  ♥ ♥ ♥

Av Marie Gulliksson - 25 september 2011 22:36

I fredags var det seriepremiär.. stryk med 6-3. There it is.. NOG OM DET!


Tidigt i lördags morse åkte jag till mormor i Säffle för att släppa av Molly. Hon spenderade lördag och söndag där och hos syster med familj. Fick mormors berömda kålsoppa när vi kom dit också.. mums! ♥


Sen åkte jag direkt till Karlstad igen för att klippa mig. Blev supernöjd! Det är kort, så det är fortfarande lite ovant:) Men som sagt.. supernöjd blev jag! Färgade det när jag kom hem också, så nu är jag äntligen mörkare. Skönt! Efter det var det dags att fixa sig inför festen som stundade. Som kanske började bra, men fick ett ganska tråkigt slut med diverse bråk. Men som jag sa till Julia.. vi tar igen det till helgen, då det vankas lagfest tillsammans med herrlaget.


 

Nya frillen

Bra ölglas?

  

Julias fina vänner! (...och mina :) )


Imorgon börjar vi en stegtävling på jobbet också... bara för det ska jag gå till jobbet imorgon! Nej.. inte därför faktiskt. Måste pga ryggen.. känns lite ostabilt. Så nu kör vi!!


Natti!







Av Marie Gulliksson - 20 september 2011 21:46

Har flera saker att se fram emot nu faktiskt.. SERIEPREMIÄR på fredag! Hemma mot Hagfors. Varför inte sparka igång serien med ett riktigt ordentligt derby??


På lördag är det frissan som gäller! Ska fixa till frillen med hjälp av Nina.. jag och Julia ska dit typ samtidigt, så vi får väl se om vi går därifrån med samma frilla :) Min frill kommer bli en del kortare iaf! Ska bli spännande.. mörkare ska det bli också. Höstigt!


Sen höjdpunkten på helgen! Lördag kväll ska spenderas hos Julia och Robin.. 25+25 års fest :) Härligt! Flera månader sen jag va ute.. vilket borde vara olagligt! Kul ska det bli!! ♥


 

Av Marie Gulliksson - 16 september 2011 21:54

Well well well.. jag suger på det här. Jag har bestämt mig för att sluta försöka och bara skriva när jag känner att jag har tid, på riktigt. Ni (få men otroligt fina) som läser, bli nog inte direkt upprörda heller skulle jag tro. Då det enda jag skriver om är vad som händer i livet.. vilket är familjeliv, jobb och träning.


Den här veckan har bestått av, smärta, sjukdom och lite mer smärta.. Pajade ju ryggen under DM förra helgen. Vilket vi VANN! Dra på trissor, minsann! Bäst i Värmland alltså;) Jaja, nog om det.. Det sa knak i ryggen under första matchen på söndagen. Under resten av dagen gick jag som en höggravid kvinna.. oh yes. Bestämde mig iaf för att GÅ till jobbet på måndagen i hopp om att det skulle kännas bättre. Men antagligen var det lite för tidigt och gjorde det hela värre istället. Så måndag och tisdag ville jag bara lägga mig och dö på jobbet. Jag kunde inte gå, jag kunde inte stå, jag kunde inte sitta och inte heller ligga ner. Nu, tre dagar senare, så känns det riktigt bra. Ska komma ut med stavarna under helgen.. så ska det gå bra sen:) Vill inte missa mer innebandy nu! Seriepremiär om en vecka!!


Nu måste jag kila.. upptäckte precis att Cocktail visas på kanal5. MÅSTE ses. På den tiden som Tom Cruise va riktigt HET! Jorå!


 


Förresten.. viktigt! Grattis älskade bror som fyller år idag! Hur mycket avslöjas inte ;) Puss på dig! Vi ses imorgon! Love you bro!


 

Av Marie Gulliksson - 8 september 2011 22:20

Jo men visst.. så såg träningen ut idag. När vi spelade så stukade först Sofie foten.. sen fick Malin Johannas klubba över munnen efter ett skott. Satan vad det blödde. Men det var absolut inte så illa som det såg ut.


Malin blev ju livrädd och hade lite panik där ett tag. Vilket jag förstår. Hon höll i mig hårt när jag satt brevid henne. Efter nån minut av blödande så utbrast hon "Jag har tappat en tand! Hur fan ser jag ut?!" Haha, så jävla skön! Du är stenhård, Malin! Du är back on track hur snart som helst ;) Krya krya krya!


Förresten... Förut idag frågade jag Molly vad de fick för mat på dagis.. "Socker!" utbrast hon. Haha.. njaaaaaa. 


Haha, nu kom jag på en annan rolig grej som hon sagt också. Det här var förra veckan nån gång. Jag har ju börjat äta lite kosttillskott, så jag tar 3 tabletter varje morgon. En morgon innan jag skulle till jobbet, satt jag och Molly vid köksbordet och jag skulle ta mina tabletter som vanligt. Då sa Molly -En i taget mamma. -Ja, jag tar en i taget, sa jag. När jag hade gjort det sa hon -Bra mamma, duktig tjej! Haha, HUR SÖT?? ;) Världens bästa unge!


 

Imorgon ska jag och Molly till morfar och Ywonne. Kul kul! :) Sen är det DM hela lördagen och förhoppningsvis söndagen! Heja heja!

Av Marie Gulliksson - 7 september 2011 20:58

..för alla offer i flygkraschen i Ryssland.


 

Av Marie Gulliksson - 7 september 2011 19:29

Sitter och tittar på Rapport.. ryser i hela kroppen när de visar bilder på det störtade planet. Så jävla hemskt! Bland offren fanns ju Stefan Liv, som säkert ingen har missat. Han har varit en stor förebild för många.. stora som små. Även för mig. Då snackar jag inte hockeymässigt, utan hur man ska vara som människa.


Han har lätt varit den kille, i både landslaget och av alla elitserielag, som jag känt mest för. Han ställde alltid upp på intervjuer och han var alltid öppen och skojade till det. Varmare kille får man leta efter. Då säger jag ju det här utan att ha träffat honom. Men det är så jag ser honom.. Min absoluta favvomålis också!


Lider verkligen med hans närmaste som har förlorat sin son, sin make och sin pappa. Att något så hemskt kan ta ifrån någon ens allt. För det gissar jag att han var för många.. ALLT.


Vila i frid!


  

Av Marie Gulliksson - 6 september 2011 21:45

Nej, det glömde jag ju så klart. Men det kommer fler tillfällen. Iaf så gick vi inte vidare ur gruppen, vilket vi borde ha gjort tycker jag. Men men.. bra träning iaf! Jag tycker vi kommer mer rätt i våra positioner för varje match vi spelar. Vilket börjar bli dags, eftersom vi har seriepremiär den 23 september. Derby direkt.. mot Hagfors. Kul kul! Men först är det DM på lördag.. om vi går vidare därifrån så spelar vi semi och förhoppningsvis final också. 


Börjar bli lite krasslig också.. IGEN. Men jag ska inte bli sjuk! I refuse!! Så proppa C-vitamin i form av frukt och lite piller kanske. Knaprigt värre. Men frisk, det ska jag bli!


Nu är det godnatt som gäller. När döden nu tror ja.. Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards