mariemedstortm

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie Gulliksson - 30 juni 2011 13:19

Molly vaknade innan 7 imorse.. trots otroligt tunga ögonlock, släpade jag mig upp ur sängen så klart. Jag lät Daniel ligga kvar och sova en stund till. BRA flickvän!


Vi gjorde en ordentlig frukost med äggröra, lite grönsaker och smörgås. Det var mums! Vi satt ute och käkade också.. redan klockan sju är det riktigt skönt ute! Härligt.


Jag och Molly ska med Daniel ner på stan sen en sväng, när hon vaknat. Daniel ska köpa nya kläder! OMG.. nu är det dags! Hehe. Jag och Molly får vara smakråd :)

Av Marie Gulliksson - 29 juni 2011 22:50

Sitter och tittar på CR och blir jävligt irriterad på folk som ska sluta och vill hem. Förstå att ni är sjuka och sluta hitta på massa ursäkter. Inte så lätt kan jag förstå.. men försök åtminstonde!! Leif, för helvete!


Idag har vi varit på Bomstad en snabbis. Men Molly var på mindre bra humör, så vi stannade inte så länge. Jag fick hålla mig i skuggan.. helt omöjligt att vara i solen. Kändes som om det brann i huden på mig, uj. Idag har min kassa rygg blivit värre, hur nu det kan vara möjligt.. Hoppas på bättring snart!!!


 

Pussda!

Av Marie Gulliksson - 29 juni 2011 09:45

Idag är jag inte annat än öm.. i skinnet. Magen och fötterna är lätt värst. Har bränt mig EN DEL. Men strax bär det iväg till Bomstad igen. Sirpa och Kent skulle dit och ville så klart träffa Molly innan de åker hem senare idag. Så så får det bli!

Av Marie Gulliksson - 28 juni 2011 20:11

Sitter och tittar på Allsång på Skansen.. och jag gillar Måns som programledare redan. Det trodde jag inte, minsann!


Hur som helst.. kl 21 är det dags för det tredje programmet av So you think you can dance. Jag älskar det programmet! De är så sjukt duktiga! Har två klipp som är mina absoluta favoritframträdanden. Kommer här!


Travis & Heidi från säsong 2.


Melissa & Ade, säsong 5.


Titta absolut på det andra klippet! Kan inte kolla på det utan att gråta ögonen ur mig. Svag? Näe, mänsklig!

Av Marie Gulliksson - 28 juni 2011 19:39

Vilket underbart väder! Idag har jag fått årets första bränna till och med! 28 juni.. så dääär okej va?


Vi har varit på Bomstad idag tillsammans med Sirpa, Kent, Sara, David och lilla söta Elle. Det har varit riktigt mysigt! Molly var i vattnet och badade mest hela tiden. Uppriktigt ledsen över att jag glömde kameran! Hade kunnat knäppa riktigt fina bilder! Men det lär komma fler chanser :)


Imorgon blir det ett besök på VC.. Mer sol skulle det ju bli också! Yeeey!

Av Marie Gulliksson - 27 juni 2011 23:08

Precis just NU har jag beslutat mig för att sluta äta! Eller? Nej, riktigt så ska jag inte lägga upp det. När jag skrev på kontraktet för Skattkärr så tänkte jag (dels) "bra försäsong, bra träning säsongen igenom = gå ner i vikt". Tro inte att det var därför jag skrev på nu bara.. för att gå ner i vikt. HAHA. Konstigt. För så är det inte. Det skulle bara vara nåt jag kunde få på köpet.


MEN..


Lättare tänkt än gjort passar väl bra nu kanske.. Nu har det gått typ 2 månader av försäsongen, vilket inte är mycket. Dock känns det som om jag har gått upp i vikt och blivit mer handtagsvänlig. Vilket inte gillas! Men jag borde heller inte bli förvånad. För det jag stoppar i mig är allt annat än bra. Så det är ju just det jag måste skärpa mig med..


Har inte bestämt mig om jag ska gå nån speciell diet eller bara skära ner på mängden mat, äta mer regelbundet och skippa all skräpmat och allt j*vla godis! Det sistnämnda är min absolut största last i livet. Och hur sjukt är inte det? Godis är äckligt! ÄCKLIGT!!


Skärpning!!


Fr o m NU.. Klara färdiga GÅ!!

Av Marie Gulliksson - 27 juni 2011 21:44

Nej nej nej.. NEJ är ett bra ord för den här dagen. Inget har gått som jag velat. Men en ljuspunkt fanns det iaf. Träffade Elin och lille Felix en stund! Har inte setts på hur länge som helst! Så det var verkligen dags!


Hur som helst.. jobbade på förmiddagen idag. Pang är ett annat bra ord idag. Har slagit upp sprickan igen.. det suger. Så nu blir det att vila sig i form. Förutom att ta med stavarna ut och gå då. Skulle som vanligt lyfta nåt.. det var då det small.


Ska ta kontakt med VC imorgon och se om dom har nåt mer tips på vad jag kan göra. Vet bara att när jag kan börja löpa ordentligt så ska jag göra det också, för det stärker tydligen upp det det med. All träning är bra träning, förutom styrkeövningar där man ska böja sig, som tex sit-ups. Inte okej för lilla disken. Stabiliseringsövningar ska vara bra har jag hört. Som plankan tex. Så får väl testa lite olika grejer!

Av Marie Gulliksson - 26 juni 2011 21:44

Efter att jag gick upp runt tolv idag, så gjorde jag mig klar för att åka och hämta Molly hos moster i Säffle. När jag kom dit kom Molly springandes emot mig och ropade "Hej, mamma! Hej, mamma!" Att nåt så litet värmer så mycket :)


Vi satte oss i solen och fikade en stund och barnen både badade och hoppade studsmatta. Märktes att hon hade haft himla skoj och hon tycker det är superkul att sova över hos folk. Samtidigt som vi uppskattar att folk "snor" med sig Molly hem ibland. Just för att hon tycker att det är så himla kul! Så tack :)


 Hoppar studsmatta med fina kusin Alicia.



 Baddags!


 Hopp hopp!



   Ramlade på rumpan.. men inga sura miner för det!


När vi var på väg hem kom jag på att jag glömt ett skärp hos pappa. Så vi tog vägen förbi och hämtade det.. Då var Ywonnes dotter Katrin och hennes dotter Klara där också. Vilket Molly blev väldigt glad över så klart! Klara är två månader yngre än Molly, så de kommer bra överens :)


 Gungar tillsammans med Klara. Morfar och Ywonne puttar på.


   Molly ville hjälpa till att putta på Klara den här gången..


 Mys med finaste vovven Zigge!


 Hej då-kram :)


 Så söta!


Många pussar och kramar har det blivit! Det har varit en bra dag.. en mycket bra dag :)


Imorgon är det jobb som väntar.. har fyra heldagar den här veckan. Ledig på fredag än så länge. Men det hinner nog ändras både 1 och 2 gånger!

Ovido - Quiz & Flashcards