mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Operation sluta amma

Av Marie Gulliksson - 28 juni 2013 00:24

Nu är det dags att ta tag i det här - på riktigt! Jag börjar jobba om två månader, då ska Thilda vara hemma med pappa - of course - och inga tuttar finns tillgängliga! Eller det beror väl på hur man ser det, men inga tuttar med mat i iaf, hehe. Så idag har jag bara ammat henne när hon skulle sova, annars har hon fått vanlig mat. Spagetti och köttfärssås blev det idag och det gick riktigt bra! Så det bådar ju gott det här. Skulle dock vilja få henne att ta flaskan också, så hon får lite välling på kvällen tex. Vi får väl se hur det går med den biten..

Ikväll har jag även kört ett träningspass, ett riktigt ordentligt ett. Vi får väl se hur kroppen mår om nån dag eller två. Det här var första passet på länge. Jag har verkligen inte hunnit. Så fort jag fått en lugn stund över har jag ju pluggat. Men idag tog jag mig verkligen tiden till att träna!

På tal om plugget ja.. Jag måste skjuta upp det lite tror jag, vilket sänker mitt självförtroende enormt. Ännu en sak jag inte avslutar.. Jag har helt enkelt tagit mig vatten över huvudet där. Jag försöker läsa varje gång Thilda sover och när hon somnat för natten. På dagarna hinner jag inte sitta så länge, då hon inte vill sova mer än nån halvtimme, timme. Och somnar för natten gör hon inte förrän efter nio, vilket resulterar i att jag sitter och pluggar fram till två på natten. DET fungerar INTE i längden har jag märkt. Jag blir sur och grinig och är inte alls rolig att vara runt omkring. Jag har även märkt att jag börjat må ganska dåligt av det. Ständigt dåligt samvete över att jag inte hinner. Plus att jag inte hinner träna, vilket jag älskar. Men det är väl bara att inse att när man har två barn, sambo, hus och ett träningsbehov - är inte pluggande helt optimalt. Vi får se hur det blir med det där. Ska prata med både skolan och min studievägledare. Så får vi se helt enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards