mariemedstortm

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Marie Gulliksson - 22 oktober 2012 21:29

Undrar om man ska ta upp det här med bloggandet igen. Jag ser det som en kul grej och nåt som man kan kika tillbaka på senare i livet. Om inte för mig, så iaf för Molly och bebis nr 2. Man får väl dock inse att man kanske inte kan blogga varje dag när man jobbar heltid, har ett hus och en dotter på snart fyra år. Men man får ta det som det kommer. Snart går jag på mammaledighet och då borde jag ju få lite mer tid iaf.. Även om det är hård betoning på ordet LITE.

För er som kanske tar er tid att läsa bloggen och som inte känner mig, eller vet vem jag är, så kan jag väl pränta ner lite om mig själv.
Jag är 26 år och bor med min sambo och snart fyraåriga dotter Molly i Grums i Värmland. Vi bor i ett enplanshus som vi köpte i somras. Innan det bodde vi i en trea i Karlstad. Både jag och min sambo jobbar i Karlstad men är uppväxta i Grums. Så när vi var på jakt efter ett nytt boende så lyckades vi hitta ett perfekt hus! Vi slog till ganska snabbt och har inte ångrat oss en sekund :)

Är också gravid med bebis nr 2, som är beräknad till 9e januari nästa år. Det är riktigt spännande, även om jag vet lite hur det fungerar nu efter att ha gått igenom det en gång redan. Men måste säga att man är lika orolig som första gången och lika förväntansfull. Man har också många frågor om hur det kommer bli. Ska jag verkligen bli tvåbarnsmamma? Hur kommer Molly reagera? Hur kommer det bli att ha en liten en och en äldre en? :) Det är frågor som vi får svar på om några månader.. Hoppas jag :)

Nu blir det lite kvällis och sen sängen på det! Galet trött redan. Plus att jag har åkt på illamående igen. Vi får väl se om det håller i sig!
Nattis!

Ovido - Quiz & Flashcards