mariemedstortm

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Marie Gulliksson - 29 juli 2011 20:34

Idag har vi försökt få Molly att använda pottan.. på riktigt. Innan idag har hon bara kissat på toaletten några gånger. Sen kom jag ju på idag att mamma köpte en potta till Molly när hon var liten. Så tog fram den och Molly ville kissa på en gång, hehe. Det gick undan!


Hon har varit superduktig.. hon har nog kissat på pottan mellan 10-15 gånger. Galet. Men så kissar hon bara småskvättar varje gång. Vet inte om hon gör det för att hon tycker det är kul, hehe.


Hon har iaf gått utan blöja hela dagen, förutom när vi var nere på stan en sväng och när hon sov. Inget har hamnat på golvet och säger alltid till :)


   

Bra början iaf ;)

Av Marie Gulliksson - 29 juli 2011 11:33

Japp, idag gick familjen upp halv tio! När hände det senast egentligen? Härligt iaf!


Har precis skickat iväg min sista lönelapp till Hemänglarna också. Känns skitkonstigt. Men nu börjar nya livet! Att jobba varje vardag var det längesen jag gjorde och det känns himla skönt att man har samma lön varje månad. Det är ju nästan lite bortskämt, hehe. Skönt att kunna planera också!


Dock vet jag inte hur jag ska göra med extrajobbet på tidningstjänst. Jag vill ju kunna fortsätta så länge som möjligt, eftersom det blir några tusenlappar mer på kontot. Vilket kan göra ganska mycket för sparande och så där.. vi är ju sugna på hus, så vi behöver ju spara mer än vad vi gör nu!

Ovido - Quiz & Flashcards