mariemedstortm

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Marie Gulliksson - 3 april 2013 01:10

Idag (läs; igår tisdag) blev våran minsting 3 månader. Stor tjej nu! Bokstavligt talat till och med, hehe. Hon firade tremånadersdagen med ett besök hos BVC och ett stick i vardera lår. Vilket hon inte gillade alls. Dock slapp hon febern som kan komma ett tag efter vaccinationen, vilket känns himla skönt.

Vägning och mätning gjordes också förstås. Nu väger hon ca 6600 gram. Längden la jag aldrig på minnet tror jag. Eller så glömde jag bort det i all hast efter sprutorna, då det var fullt sjå med att försöka trösta en otröstlig..

Har för övrigt slagit upp min spricka i min ena disk i ryggen igen också. Jag blir totalt handikappad när det händer. Och att försöka ta hand om Thilda har varit mycket smärtsamt just idag. Fick ringa till pappa som följde med mig till BVC. Vilket var till stor hjälp! Sen fick jag ringa till honom en andra gång då jag fick fråga snällt om han kunde hämta Molly på dagis åt mig. Det kunde han. För just i det skedet var jag strandad i soffan med Thilda. Som tur var så sov hon väldigt mycket, vilket jag tror var en reaktion på vaccinet. För Molly reagerade likadant. Så det var till stor hjälp!

Just nu känns ryggen ganska okej, så morgondagen kommer nog inte bli en lika stor utmaning som idag. Men man vet aldrig.. Jag kände mig okej imorse också, innan jag klev upp ur sängen. Wish me luck!!

Ovido - Quiz & Flashcards