mariemedstortm

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie Gulliksson - 17 augusti 2011 22:53

Normalt inlägg my ass! Har absolut inte gjort ett dugg efter jobbet idag. Har varit hur trött som helst.. ägnade mina sista krafter åt att busa med Molly lite innan hon skulle nattas. Ett bad hann vi med också :)


Strike a pose! ;)


Idag började det ju en ny tjej på jobbet också. Riktigt kul! Himla trevlig också! :) Så det här blir riktigt bra!


Nu borde jag egentligen ha sovit i 2-3 timmar känner jag... EGENTLIGEN. Bra där. Men jag säger godnatt nu istället och tar nya tag imorgon!


Nattsi!

Av Marie Gulliksson - 16 augusti 2011 22:38

Vilket jag alltid har.. men nåt lite extra bjöd han på idag! När jag kom hem från träningen stod maten klar på bordet och han hade minsann städat och gjort superfint! Sånt uppskattas! Han är duktig mitt ♥ Älskar dig!


Igår hann jag ju inte printa ner nåt alls här.. först jobb förstås. Sen direkt iväg till Forshaga för match. Stukade foten lite halvt, men nu när det finns resurser - så blev det bra på dirr när duktiga Sofia lindade så hårt så jag trodde att jag skulle förlora mina tår! Kände inte ett dugg efter matchen. Så träningen idag gick bra! Skönt att det inte blev värre..


Idag var sista dagen som ensam tjej på jobbet också. En av killarna slutar på fredag för att bli pluggis. Så det börjar en ny tjej imorgon! Kul! Heja östrogen!!! ;)


 

Nu är det god natt som gäller! Skönt med ledig kväll imorgon också.. Då kanske jag kan göra ett normalt inlägg :)

Av Marie Gulliksson - 14 augusti 2011 14:33

Den här helgen har vi haft fullt upp.. Vi startade helgen med fredagsmys med hela lilla familjen. Mycket mys blev det! Dock la vi Molly i tid ändå.. hon var riktigt trött! Hon har nog inte riktigt vant sig med att gå upp så tidigt och sen härja på dagis hela dagarna.. Men det kommer väl det också. Jag och Daniel fortsatte myset med att kolla på film. The Tourist fick det bli. Riktigt bra!!


 

Igår var det dags för match igen.. den här gången stod vårat U-lag för motståndet. 10-2 skrevs resultatet till till slut och jag lyckades sätta två av dom! Inte likt mig inte.. men kul :)


Direkt efter matchen åkte vi till pappa för en liten grillkväll. Mycket folk var det också. Syster med familj, brorsan med familj och Ywonnes barn och barnbarn. Kul att träffa alla :)


I natt var det dags att jobba igen också, efter fyra söndagar med semester. Lite tungt, men det funkade ändå. När jag kom till jobbet så visade det sig att det hade varit inbrott i ett av våra garage på Våxnäs. Alla bilar och alla nycklar va borta.. men dom hade iaf fått tag på killen som stulit dom. Drama drama drama!


Dags för ny arbetsvecka!

Av Marie Gulliksson - 13 augusti 2011 07:59

Den här veckan har nästa gått jobbigt fort! Efter jobbet har jag oftast träning, som tar 2-3 timmar. Sen hem och äta och sen sova i princip. Ser till att hinna busa lite med Molly varje dag också. Annars skulle jag inte klara mig länge! Det gäller att ta vara på tiden.. Carpe diem!


Har varit duktig och cyklat till jobbet den här veckan också, förutom i onsdags när det spöregnade. Duktigt iaf! Hoppas att det kommer synas på mig snart också.. tappa lite kilon kanske. Har minskat mina portioner, som har varit gigantiska förut. Plus att jag äter regelbundet också. Så jag håller tummarna!


Idag blir det lite städning på förmiddagen och efter det - träningsmatch! Direkt efter det åker vi till pappa och Ywonne och grillar lite.


Trevlig lördag!

Av Marie Gulliksson - 10 augusti 2011 22:45

Jaha.. då har man fått ett jobb som tar tid! Bloggen blir lite lidande, så ni få fina som läser får stå ut!


Det har iaf varit full rulle på jobbet nu, vilket så klart har lett till att tiden bara rusat iväg! Vilket är skönt. Ganska drygt med långa dagar på jobbet annars. Men nu har det som sagt dragit igång ordentligt! Känner mig som hemma :)


Mina dagar ser ut så här ungefär: Gå upp - äta frukost - VÄCKA (!) Molly - Lämna Molly på dagis - Jobba - Hämta Molly - träna - äta - sova. Sen rullar det på så, minsann! Idag har det ju varit träningsledigt iaf. Men imorgon kör vi de vanliga rutinerna igen.


Nu ska jag se slutet på Celebrity rehab. Sen är det natten!

Av Marie Gulliksson - 7 augusti 2011 20:41

Vad hände nu egentligen? Inte ett moln på himlen när jag tittar ut genom fönstret. Mer än konstigt, eftersom regnet öst ner sen kl 8 imorse!


Hängde ju med Linda till Bergvik en sväng förut.. Hon shoppade lite smågrejer och jag såg snällt på, hehe.


Nu är jag laddad för en ny arbetsvecka, som antagligen kommer bli LITE tuffare än förra veckan. Men det gillar vi!!


 

Molly sover sen två timmar tillbaka och Daniel är iväg till Willys. Vi tänkte se nån film.. men det går ju INGENTING på tvn! Bara skräp! Får bli en tidig kväll istället kanske..

Av Marie Gulliksson - 7 augusti 2011 12:51

Jaaaaha.. idag finns det ju inte skitmycket att göra. Molly ligger o sover och vi sitter och gluttar på tvn. Hur mycket värdelöst är det inte som går på tvn egentligen? Suck.


Linda kommer dock hit sen. Det får bli en tur till Bergvik i ovädret! Ingen shopping för mig, men jag får agera sympatishoppare! ;)

Av Marie Gulliksson - 6 augusti 2011 21:13

Nä, just det. Magnus Uggla skrev en fin låt en gång i tiden.. "Jag dansar aldrig nykter". Passar ganska bra på mig. Sen skulle jag ju gärna vilja KUNNA dansa precis som killarna och tjejerna i so you think you can dance.


Jag försöker följa programmet så slaviskt jag bara kan.. Tittade givetvis igår också. Föll pladask för det här paret!!



Kan inte bli så mycket bättre tror jag.. shiiit!

Ovido - Quiz & Flashcards