mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Luften gick ur igen..

Av Marie Gulliksson - 23 april 2013 15:25

Får man ha samma rubrik två gånger i rad? Strunt i det.. Det passar förjäkla bra nu som då, så så får det bli.

Efter en hel veckas stress inför dopet verkar det ha tagit ut sin rätt. Jag är slut som artist. Igår fick jag kämpa för att försöka hålla mig vaken framför tvn. Jag fick ge upp halv nio. Då somnade jag. Vaknade halv tolv igen.. Bums i säng! Man skulle kunna tro att jag borde vara utvilad nu då kanske. Men nehejdå.. Jag är fortfarande lika trött. Hoppas på att det vänder snart, så jag kan bli människa igen.

Dopet då? Gick jättebra! Thilda brukar vara ganska morgontrött och vill för det mesta ta en tupplur nån timme efter hon vaknat för morgonen. Men var det så på dopdagen? Självklart inte! Hon var mer än pigg och vägrade sova. Hon somnade dock nån kvart innan vi skulle åka. Det blev en powernap och jag tänkte att det var en katastrof inför vistelsen i kyrkan. Gav henne mat när vi kom fram, på med dopklänningen och sen in i kyrkan. Det var även gudstjänst samtidigt, så det tog ju extra lång tid. Thilda skötte sig exemplariskt! Hon gurglade och pratade under hela tiden. I slutet av gudstjänsten (när dopet var slut) fick jag gå längst bak i kyrkan, för då blev hon trött och sur. Enda gången hon gnällde var när prästen la henne ner i famnen för att ta vatten på hennes huvud. Hon gillar inte direkt att ligga ner. Men hon gnydde bara lite, inget stortjut :) sen bjöd vi alla gäster på tårta och kaffe. Dopet vart väldigt lyckat tycker jag! Tack till alla som var med och firade Thildas dag med oss.

Molly och Thilda hade nästan likadana klänningar på sig. De var gulligt matchade :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards