mariemedstortm

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Marie Gulliksson - 28 februari 2013 00:16

Jösses.. Fram till klockan åtta ikväll så har dagen gått i ett. Inte en lugn stund. Mamma kom hit runt halv elva eftersom hon skulle med mig och Thilda till Gripen och min efterkontroll. Men först skulle vi göra ett stopp på BVC och Thildas läkarkontroll. Allt såg så fint ut så. Hon har gått upp 400 gram återigen och hon har växt en cm. Så nu är hon 57 cm lång och väger nästan 5800 gram. Jag kan inte klaga över att hon inte får i sig ordentligt med mat iaf :) stora tjejen!

Efter det besöket åkte vi in till stan och min efterkontroll hos min barnmorska. Där var det inga konstigheter. Thilda sov i vagnen hela tiden, så inga problem för mamma heller :)

Efter ett inköp av hårfärg och en tröja på H&M var det dags för ett efterlängtat besök hos mormor på sjukhuset. Jag var lite tudelad inför besöket. Jag var såklart glad över att äntligen få träffa henne, men samtidigt var jag förberedd på att mormor skulle ha slangar lite här och var och att hon skulle se blek och riktigt sjuk ut. Jag var tvungen att stålsätta mig.

När vi kom dit fick jag mig en rejält positiv överraskning. Inga slangar alls och en relativt pigg mormor! Jag vart nästan lite chockad över hur pigg hon verkade. Det enda var väl att hon har fått håret bortrakat, så nu var det endast lite stubb. Plus att hon är svag i kroppen och får sitta i rullstol och att hon pratar lite långsamt och tyst. Men jag är så himla imponerad över hur stark hon är och hur stark hon har varit. På ett sätt har hon övervunnit döden. Inte med stora marginaler, men ändå. Hon är min stora hjälte just nu. Att se henne kämpa som hon gör, gör mig stolt. Stolt över att vara hennes barnbarn. Stolt över att hon kan sitta och dra en massa skämt och skoja med en precis som hon brukar göra. STOLT.

Stålmormor :)

Ovido - Quiz & Flashcards