mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Operation läggdags

Av Marie Gulliksson - 26 februari 2013 22:07

Den här tjejen ska härmed nattas i egen säng och sen stanna där hela natten. Så är det tänkt.. Ända sen Thildas födsel har Molly fått somna på soffan och sen har vi burit in henne på hennes rum och efter en stund har hon trippat in till våran säng och lagt sig. Fyra personer i våran säng är inte det optimala kan jag säga. Så här två månader senare (!) tar vi tag i det. Jag erkänner! Vi har varit otroligt lata. Hur svårt kan det vara att gå in på Mollys rum, läsa en saga och sen säga natti natti, sov gotti gotti?! Himla svårt tydligen.

Igår tog vi tag i det på riktigt. Min tur att natta henne. Vi gick in på hennes rum och hon skulle välja bok. Inga protester alls från Mollys sida, konstigt nog! Trodde hon skulle gå bärsärk bara för att hon skulle sova på sitt rum. Men icke. Så varför har man inte tagit tag i det tidigare, när det ändå gick så här lätt? LATHET tror jag det kallas.

Jag förklarade också för henne att "nu kommer du inte in till mamma och pappa inatt, utan vaknar du så vänder du dig om och somnar om". Inga protester där heller. "Men mamma, om jag blir törstig och vill ha vatten så får jag väl komma in?", hehe. Så söt :) Hon kom ut efter ett par timmar innan vi hade hunnit gå och lägga oss, då följde jag med henne in på rummet och hon somnade lätt om igen. Sen dröjde det många timmar innan hon kom in. Det var bara ett par timmar kvar tills vi skulle gå upp, så jag lät henne komma in och sova. Vilket antagligen var dumt och som jag säkert kommer få ångra. Men men.. baby steps :)

 
 
Angelica

Angelica

28 februari 2013 11:34

Här kör vi på att bara alla får sova, så spelar det ingen roll vart Felicia sover. Det blir att bra till slut med egen säng och allt detta.

Skönt att din mormor är så pass pigg som hon är :0) Härligt! Man får sig verkligen en tankeställare sådana gånger att livet är skörare än man tror. Man ska inte ta varandra för givet!
Kram på dig!!

http://www.angelicajonangen.blogg.se

Marie Gulliksson

3 mars 2013 09:03

Ja Thilda sover ju i våran säng. Är ett måste än så länge när jag ligger och ammar henne på nätterna. Men Molly får ju knappt plats längre, och det går superbra för henne att sova i egen säng :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards