mariemedstortm

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Marie Gulliksson - 9 januari 2013 23:45

Jo.. Idag var det ju beräknat att Thilda skulle komma - egentligen. Men istället för att bara vara några timmar gammal, så blir hon ju en vecka idag. 7 dagar har vi haft det lilla knytet och vi älskar henne mer för varje dag, timme och minut som går. Underbara människa!

Hon firade för övrigt sina sju dagar med att bajsa ner hela sig själv och halva sin mamma. Great!

Av Marie Gulliksson - 9 januari 2013 19:50

Nu har det hänt någonting, antingen ute på stora vägen utanför oss eller i nåt av grannhusen. Det är brandbilar och polisbilar överallt. Blåljus överallt! Hoppas att det inte är nånting allvarligt bara..

Jag kom precis upp från tvättstugan och Daniel låg med Thilda i soffan och halvsov. Molly kom springandes och mötte mig i trappan och sa "det har hänt nånting mamma!" Som sagt.. Hoppas det inte är nånting allvarligt..

Av Marie Gulliksson - 9 januari 2013 16:28

Tänkte börja med att berätta att vi sov fram till halv elva idag! Halv elva! Med två barn i huset.. Det ska inte kunna vara möjligt. Men på något sätt var det möjligt just idag. Tack för det ungar!

Halv två kom en sköterska från BVC på hembesök. Vi satt och pratade ett bra tag, sen var det dags att väga och dittan och dattan. Som jag sa sist så vägde Thilda 3720 gram i fredags vid läkarbesöket. Nu hade hon gått upp till 3910 gram. Vilket var strålande! Så nu vet jag att hon får i sig ordentligt med mat iaf, vilket känns skönt. Men med tanke på att hon är en väldigt nöjd bebis, så kunde jag inte tänka mig annat.

Ska snart bege mig till affären tillsammans med Molly. Bara Thilda vaknar så jag kan ge henne lite käk innan. Annars blir det inte roligt för pappa :)

Just det.. Molly och Thilda var med på nwt;s hemsida häromdan. Mormor som skickat in en bild på dom. Så fina!

Ovido - Quiz & Flashcards