mariemedstortm

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Marie Gulliksson - 12 januari 2013 11:05

I förra inlägget var jag ju orolig över att det skulle bli en lång natt, natten till igår eftersom Thilda sov så himla mycket på dagen. Men det var ingen fara på taket. Hon vaknade en gång för att få i sig lite mat. Annars sov hon hela natten! Lyx må jag säga.

Det var ingen fara med pelletspannan heller. Daniel känner en som installerar och lagar såna pannor, så han kom hit redan igår morse. Han konstaterade att det var överhettningsskyddet som hade gått in. Då slår pannan igen.. Så det var bara att återställa den och nu har vi värme i huset igen. Skönt att det inte var nåt värre.. Såg bara ordet DYRT blinka med stora röda bokstäver framför mig när Daniel kom och sa att pannan hade lagt av.... Men nu löste det sig fint!

Igår kom brorsan med familj på besök också. Ungarna härjade runt som vanligt, skrik och stoj hela kvällen! Dock smet jag, Daniel, Molly och Thilda iväg en sväng vid fem. Kalas hos farmor väntade. Hon fyllde år i onsdags, så vi firade henne igår. Hon hade gjort världens godaste tårta! Som jag så klart åt alldeles för mycket av. Hej illamående!

Idag blir det inte mycket som händer. Nowa och Molly har precis åkt iväg med farfar/morfar och Ywonne på julgransskakning i Karlstad. Det var två glada barn som åkte med dom i bilen förut :)

Ovido - Quiz & Flashcards