mariemedstortm

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Marie Gulliksson - 20 juni 2013 09:25

Natten som var har inte varit bra för mammahjärtat inte. Thilda har varit riktigt dålig. Hon började ju få feber igår eftermiddag, den var inte så hög men det var fortfarande feber. Hon fick Alvedon och sen var det dags att sova för kvällen. Hon vaknade igen vid tre ungefär.. Hon var kokhet! Jag gick upp för att ta tempen på henne och den visade 40,3. Hon fick en Alvedon igen och lite mat i sängen, då somnade hon om. Hon vaknade sju imorse och då visade tempen 38,8. Jag ringde 1177 och de tyckte att vi skulle åka till vc och kolla upp det. Så vi ska dit 11:30.

Nu verkar hon vara ganska pigg iaf, lite trött bara, men det beror väl på att natten var som den var. Hoppas på bättring snart!

Är minsann inte så kinkig ändå för att ha feber :)

Av Marie Gulliksson - 20 juni 2013 00:32

Klockan står nu på 00:20 och jag ligger i sängen! Det är tidigt för att vara mig.. Jo, du läste rätt - tidigt. Sen en vecka tillbaka har jag inte legat i sängen innan kl 02 på natten. Konstigt nog så har jag inte varit så trött på dagarna. Eller trött har jag ju varit, men inte värre än vanligt måste jag säga. Jag har faktiskt lyckats komma ikapp i pluggandet lite. Så när den här veckan är slut kommer jag ligga enligt schemat om det går som jag hoppas.

Idag fick vi färdigt soldäcket! Det har varit sol hela dagen, men när däcket var klart - då börjar himlen täckas med moln och det kom till och med några regndroppar. Typiskt. Så invigningen får vänta. Hoppas på bra väder imorgon!

Ungarna är lite krassliga nu också. Molly är hes som bara den och lite hostig - dock lika pigg som annars. Thilda däremot är desto hängigare. Snorar massor och idag har hon haft feber, men även sovit massor. Vilket hon behöver verkar det som. Hoppas de kryar på sig snart! Friska och pigga barn vill vi ha nu - heja heja!

Ovido - Quiz & Flashcards