mariemedstortm

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Marie Gulliksson - 3 juni 2013 00:46

Jaha.. Då har en hel vecka gått igen. Fortare än vanligt tycker jag nog också. Fredagen är som bortblåst, så kan inte ge nån direkt update därifrån. Minne som en guldfisk? Japp, får nog räcka upp handen på den.

Men men! Lördagen började sjukt bra. Klockan tio hade jag bokat tid för ansiktsbehandling, som jag fick i julklapp av Daniel i julas. Dags att använda den nu tyckte jag. Det var himmelskt! Det var min första ansiktsbehandling någonsin och jag blev inte besviken! En timme fick jag ligga och bli ompysslad. Lyx deluxe och välbehövligt!

När jag kom hem hade Molly packat väskan och vi skulle köra henne till farmor och Kent för att vara där i ett par dagar. Farmor hade ingen aning om att vi skulle komma, så när hon såg Molly blev hon överlycklig. Fällde till och med en liten tår tror jag. Jag och Daniel stannade till i Sysslebäck för att få lite mat i magen. Sen for vi hem igen. På kvällen kom Bosse och Linda en snabbis, sen var den dagen slut. Poff.

Idag har vi fixat och donat en massa här hemma. Vi åkte till IKEA imorse för att köpa lite grejer till köket och tvättstugan. Nu när vi fått vår nya tvättmaskin och torktumlare (som jag för övrigt är förälskad i) så bestämde vi oss för att ta tag i det. Få lite plats för förvaring och lite 'arbetsyta'. Pappa kom hit på kvällen och hjälpte Daniel lite. En bänkskiva skulle på plats brevid maskinerna, så man kan stå där och vika tvätt osv. En trådback ska in under bänken, sen är det mesta klart. Får ta en bild imorgon och visa, då jag inte är nåt vidare bra på att förklara. Bra blev det hur som helst! Känns mycket större! Sen måste jag säga en sak.. Gubben min.. Han kan han :)

Pappa stannade för lite hasselbackspotatis och grillad entrecote. Förbaskat gott! Rabarberpaj med marsansås satte pricken över i:t. Summa sumarum: det har varit en riktigt bra jäkla dag! Underbart!

Imorgon börjar plugget!! Mycket känslor inför det.. Den största frågan är väl om jag klarar av det? Shit.. Vad har jag gett mig in på?

Ovido - Quiz & Flashcards