mariemedstortm

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Marie Gulliksson - 6 juni 2013 22:35

Nej.. Inte grattis Sverige. Grattis älskade mamma på DIN dag!

Dagen har spenderats i Säffle hos syster. Men först var vi i Kanalparken på nationaldagsfirande! Molly släppte loss till Mojje som spelade och sjöng. Mest därför vi gick dit faktiskt. För att ungarna skulle få se och höra Mojje, hehe. Trevligt, hur som helst!

Efter det åkte vi vidare till syster där det bjöds på grillat och god efterrätt! Lite kalas för mamma som fyller år också förstås. Första gången på riktigt LÄNGE som vi var samlade allihopa. Går alldeles för långt mellan gångerna.

Efter mat och fika kom en fotograf och skulle ta generationskort på oss. Syrran vann en fotografering för ett tag sen och då valde hon att ta generationskort. Riktigt kul! Och välbehövligt! Ska bli kul att se resultatet. Har en liten smygtitt att bjuda på.

Av Marie Gulliksson - 6 juni 2013 00:51

Klockan står nu på 00:48 och jag har precis parkerat kroppen i sängen. Vad jag har gjort? Jag har BAKAT! Jag har fått lite dille på det där med både bakning och matlagning. Vi ska till Säffle imorgon och fira mamma på hennes födelsedag, så då ville jag baka nånting och ta med mig. Idag blev det kärleksmums med nötter. Första gången och det blev lyckat! Jag klarade även det tydligen (inte bara chokladsockerkaka och kladdkakemuffins). Himla trevligt!

Jag fullkomligt älskar det här vädret som varit i ett par dagar nu. Runt 20 grader, sol och lite vind! Frisk luft gör en gott. Avskyr när det är kvavt och "pötthett".

Idag blev det en liten löptur också, men fogarna vill inte riktigt vara med än. Men det är inte så smärtsamt så att jag inte kan springa, utan det är mer att det känns lite ömt. Molly går ju på bollkul på onsdagar en bit bort från oss, så det är en lagom löptur nu i början så där. Tar med mig ungarna i vagnen och kör bara. Det är riktigt kul till och med! Säger jag som alltid har avskytt att springa. Det börjar gå över :)

Efter fotbollen blev det mat. Testade att göra enchiladas! Superlätt verkligen och riktigt riktigt gott. Ser ut som en kåldolme på bilden kan jag tycka.. Men nähädå!

Har sötaste bilden på Molly från idag, när hon och jag byggde ett hus av hennes lego. Mammas tjej det! Och kakan.... MUMS!!!

Ovido - Quiz & Flashcards