mariemedstortm

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Marie Gulliksson - 4 mars 2013 23:53

Vi kickade igång nya veckan med mysfrukost, jag och ungarna. Sen efter nån timme framför Barnkanalen knackade det på dörren och Kent kom och kidnappade Molly :) Ungen blev mer än glad för det, så de åkte på äventyr och jag och Thilda stannade hemma. Medan Thilda sov fick jag lite tid till att städa och fixa lite.

Molly kom tillbaka runt två-tiden om jag minns rätt. Nån timme efter det klädde vi på oss och gick ut på en promenad i nästan en timme. Molly vart lite uttråkad medans Thilda sov hela tiden.

Allt har gått i ett idag verkligen. För när vi kom in från promenaden så var det dags att laga mat. När vi skulle sätta oss och äta stack farfar fram huvudet i köksfönstret och höll på att skrämma livet ut mig. Kom lite oväntat, hehe. Trevligt med oväntat besök!

Jag har kört mitt första ordentliga och riktigt tuffa träningspass ikväll också. Körde mycket armar och mage. Fick slita i duschen efteråt när jag skulle lyfta armarna och tvätta håret! Huja..

Idag har vart en bra dag helt enkelt.

Av Marie Gulliksson - 4 mars 2013 09:44

Vågen fortsätter att peka neråt! Hade dock en riktigt dålig vecka förra veckan. Åt det mesta som man inte får tror jag, plus att jag åt större portioner. Illa, tänkte jag. Hade lite ångest innan jag skulle ställa mig på vågen imorse. Men den visade ändå ett kilo åt rätt håll. Lättad, javisst. Men om jag hade skött mig bättre, så hade det antagligen visat lite mer minus ändå på vågen.. Har 12 kg kvar till min målvikt! Har gått ner 19 kg än så länge.


Träning då? Jag har kört ett styrkepass än så länge och igår tog jag och Daniel med varsin unge i varsin vagn och gick ut på en riktigt ordentlig promenad. Daniel gick så jäkla snabbt, så jag hann knappt med! härligt väder också, så extra + för det! Kommer träna mån, tis, tors, fre och söndag framöver. Känns kul!


idag blir det lite städ och fix här hemma och ett besök av farmor och Kent.

Vi ses!

Ovido - Quiz & Flashcards