mariemedstortm

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Marie Gulliksson - 19 mars 2013 16:25

Vart riktigt orolig över att Thilda skulle bli uttorkad nu när hon hade magsjuka. Dock verkar hon ha fått den mildaste versionen. Hon kräktes första gången kl 3 inatt. Efter det somnade hon och sov fram till halv sju. Då kom det en spya till, men efter att ha fått i sig lite mat så somnade hon igen. Det var det enda som blev faktiskt. Två spyor. Känns ganska angenämt. Det kunde varit värre! Dock har hon varit lite tröttare än vanligt i och med att hon sovit lite längre stunder. Men när hon har varit vaken har hon varit riktigt pigg. Skönt!

Nu är det bara Daniel kvar då.. Får väl se om han klarar sig. Jag håller tummarna! Det räcker faktiskt för ett tag framöver nu!

Av Marie Gulliksson - 19 mars 2013 03:24

Ja.. Då var det Thildas tur att få magsjukan. Hon spyr ALDRIG annars, men för tio minuter sen kastade hon ur sig. Så jag förstod ju direkt att det var hennes tur nu. Hemskt. Ringde till sjukvårdsupplysningen för att få tips och råd, eftersom jag vet att de små är extra känsliga för att bli uttorkade. Tipset var att amma lite och ofta. Om hon fortsätter spy mycket under en timmes tid så måste vi åka in sa hon. Vilket gör mig nervös. Min lilla tjej :( Håll alla tummar ni kan för att det ska gå bra!

Ovido - Quiz & Flashcards