mariemedstortm

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Marie Gulliksson - 27 mars 2013 13:10

Efter jag lämnat Molly på dagis idag åkte jag och Thilda för att hälsa på gubbarna på jobbet. Också för att prata med chefen om när jag ska komma tillbaka osv. De hade fullt upp med inventering när vi var där, så det fick bli en snabbsnackis med alla.

Pratade, som sagt, lite med chefen om när jag ska börja jobba igen. Min tanke var att börja i juni/juli nån gång för att börja jobba halvtid. Men om vi skulle gör så skulle vi bli en mindre de dagarna jag inte är där. Plus att det är semestertider, så då är vi redan kort om folk. Så då sa vi att jag börjar jobba heltid veckan efter midsommar, när folk börjar gå på semester. Sen när alla på lagret är tillbaka efter sin semester kan jag antingen börja jobba halvtid eller ta ut lite semester, eller både och! Och det känns alldeles utmärkt :) Jag är redo för jobb! Har gått hemma halva tiden redan!

Jag känner själv att jag inte vill amma längre än 6 månader. Vi ska börja ge henne gröt till frukost när hon är fyra månader och sen sakta men säkert börja ge henne flaskan, för att sen övergå helt till flaskan lagomt till jag ska börja jobba och hoppas att det fungerar!

Ovido - Quiz & Flashcards