mariemedstortm

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Marie Gulliksson - 7 maj 2013 02:57

Klockan står just nu på 02.39 och jag är oförskämt pigg. Jag somnade när jag nattade Thilda halv tio och vaknade nu, fullt påklädd och med oborstade tänder. Det kan vara det jobbigaste som finns att behöva gå upp och borsta tänderna när man somnat till ett par timmar i sängen. Upp upp och iväg bara.. Det här har hänt lite för ofta nu faktiskt. Får nog lära mig att borsta tänderna innan jag nattar lillskruttan, då jag ofta slumrar till. Jag ligger ju ner och ammar henne när jag nattar henne, då somnar hon som en stock.. Även jag!

Föregående natt var även en väldigt bra natt vad gäller sömn. Thilda somnade klockan tio och vaknade första gången vid fem! Sen somnade hon om och sov till halv nio. Även Molly sov till halv nio. Tack barn! Det är första gången jag bara behövt amma EN gång under en hel natt. Och det märktes, då mina bröst hade förstorats nån storlek eller två eftersom "dom" är vana att det ammas fler gånger under natten.

Det är mycket som ska fixas inför Mollys födelsedag på fredag. Mest inför kalaset som är på lördag. men vi har hunnit med en del redan. Vi har köpt en gungställning som ska sättas upp i smyg, så hon ser den när hon vaknar på fredag morgon. Även en studsmatta ska upp i smyg. Hon kommer bli överlycklig över de presenterna! Utelek är det bästa hon vet och nu börjar hon få massor att göra här ute när det finns både sandlåda, gungställning och studsmatta. Det kommer bli bra det här :) Att hon blir FYRA år vet jag inte om jag fattar riktigt dock. Vart tar tiden vägen?

Ovido - Quiz & Flashcards