mariemedstortm

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Marie Gulliksson - 2 december 2012 22:20

I fredags skulle jag hem till pappa och Ywonne och delta i en gruppseans. Förut har jag inte trott på sånt där alls. Jag kände mig hängig och krasslig, så ringde till pappa och sa att jag inte kommer. OM jag ångrar mig nu? Jo, tack. Bara av det jag fick höra från min syster, som var med på hela grejen, gör att jag ångrar mig bittert. Hon som höll i seansen hade fått kontakt med min älskade farfar, som gick bort för många år sen. Men som jag minns och som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Jag spenderade mycket tid hos honom och farmor när jag var liten. Hur som helst, så hade hon börjat prata om diverse grejer om farfar och pappa hade känt igen sig snabbt och visste vem hon pratade om. Allt stämde.. Allt. Vilket känns jävligt häftigt. Sen hade hon börjat prata om pappa, att han har en styvdotter, vilket är min syster. Vi har inte samma pappa. "Men du har en biologisk dotter också", hade hon sagt. Då berättade hon, via farfar, hur ska man säga.. Farfar ville helt enkelt att pappa skulle veta hur mycket han betyder för mig. Att jag älskar honom över allt annat, att det betyder mycket att han alltid ställer upp för mig och hjälper till när jag behöver det. Jag blev väldigt känslosam när jag hörde det från min syster. Så hur hade jag reagerat om jag varit med? Jag hade nog brutit ihop totalt.

Varken jag eller pappa är särskilt bra på att visa vad vi känner. Det har vi aldrig varit. Men på nåt vis så vet vi ändå.. Vi vet att vi älskar varann. Men min pappa betyder nåt alldeles extra för mig. Och just DET kanske han inte vet. Det ville farfar ändra på :) känns jättekonstigt, men hur bra som helst. Kan bara säga en sak - jag hade velat vara där. Och dessutom tror jag nog lite mer på andar och liknande nu. Att det verkligen GÅR att få kontakt med livet på andra sidan...

Älskade pappa till vänster så klart :)

Av Marie Gulliksson - 2 december 2012 17:59

Om gårdagen finns det inte så mycket att säga. Vi plockade lite på morgonen och förmiddagen. Sen var det dags att klä på sig varmt för att åka till Säffle och kalas hos syster som fyllde 30! Kul att träffa alla på en och samma gång :) Molly lekte sig helt slut med alla kusiner. Ville knappt åka hem.

Idag har det varit storstädning i kåken. Finputsning lite överallt. Skönt att ha det gjort! Jag och Molly tog även en sväng till Ö&B. Införskaffade lite smått och gott. Nu sitter vi i bilen på väg in till Bergvik för att köpa lite pellets. Efter det stannar vi till hos Sirpa och Kent en stund. Jag och molly bakade pepparkakor förut som vi ska bjuda på.

Jag kommer inte orka så länge tror jag. Har fått en kass hals och hängig kropp på det. Usch, vill verkligen inte bli sjuk nu. Men det har varit på gång nån vecka nu. Daniel har gått och hostat och snorat här hemma. Så egentligen var det bara en tidsfråga. Även Molly har åkt på en snorig näsa. Men vi får hoppas att det bara håller sig till det!

Ovido - Quiz & Flashcards