mariemedstortm

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Marie Gulliksson - 18 december 2012 21:41

När klockan var halv sex imorse vaknade jag av att min telefon ringde. Det var min syster. Min första tanke var, så klart - nu har det hänt nånting. Det hade jag ju rätt i. Hon berättade att brorsan var på sjukhuset och har nåt problem med hjärtat. Antingen en infarkt eller hjärtmuskelinflammation. Det enda jag hörde var "brorsan, sjukhus, hjärtat". Vilket fick mig att tro det värsta.

Min syster och Daniel fick mig att lugna ner mig lite och jag kunde lyssna ordentligt. Då förstod jag att an mådde ganska bra för tillfället och att det var under kontroll. Jag vart hur som helst väldigt rädd.

Min bror ringde mig lite senare när jag var på jobbet och han lät minst sagt sliten. Han hade fortfarande ont i hjärtat, men sa att det va okej. Han hade inte träffat någon läkare efter första gången när han precis kom in til sjukhuset, så han kunde inte säga mig så mycket. Men han sa att de trodde mer på hjärtmuskelinflammation än en infarkt. Vilket är pest eller kolera.

Nu vet dom att det är hjärtmuskelinflammation det hela handlar om. Vilket är ett virus, som man inte får några mediciner mot. Så det är vila som gäller framöver. Så hoppas jag att han kryar på sig fort! Love you, bro!

Ovido - Quiz & Flashcards