mariemedstortm

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Marie Gulliksson - 24 december 2012 01:27

Precis i detta nu är klockan 01:14. Vad gör jag vaken?! Jag har precis slagit in alla klappar, så nu ligger de fint under granen. Men jag hann inte riktigt med allt jag ville hinna med idag. Det som HAR hunnits med är städ och plock, bak av både knäck och chokladbollar, vi har lagat en del av maten, flyttat in lilla matsalsbordet i vardagsrummet för att få upp det nygamla nymålade köksbordet in i matsalen! Men mesta delen av dagen har bestått av städ och plock. Inte hann jag färdigt heller.. Damma, dammsuga och skura står kvar på listan.

Vi ska ju fira jul hemma hos oss i år, det har jag kanske inte berättat. Jag tycker annars att det är ganska bökigt att åka runt på julafton, så tyckte att det skulle bli skönt att det kommer folk till oss istället. Men nu har ju alla måsten dykt upp istället? Och många gånger har jag varken ork eller lust till nånting. Då får jag skylla på mitt höggravida tillstånd. Men jag gillar det inte.

Daniel har jour den här veckan och just nu VRÄKER snön ner. Så vi får väl se om jag får stå själv med både städning och matlagning imorgon förmiddag. Och en treåring som vill bli underhållen. Vad har jag gett mig in på? Sa till en kompis förut att jag känner på mig att lilltjejen kommer komma i mellandagarna. Om Daniel får iväg och jobba imorgon och jag får vara själv på förmiddagen innan alla kommer tror jag på det än mer!

GOD JUL!!

Ovido - Quiz & Flashcards