mariemedstortm

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Marie Gulliksson - 31 december 2012 20:47

Är hos pappa och Ywonne nu. Pappa jobbar en timme till, sen ansluter han också. Vi är ganska många här och just nu är barnen med Daniel och Tommy ut och smäller lite raketer. Det uppskattas av barnen. Säkert lite av de äldre också!

Själv vet jag inte om jag kommer klara mig till tolvslaget. Känner mig ordentligt trött och sliten. Men jag ska nog klara mig. Vi får väl se vem som slocknar först - jag eller barnen :)

Gott nytt år på er - igen!

Av Marie Gulliksson - 31 december 2012 12:19

Inatt trodde jag att det var dags. Dags att få ordentliga värkar och att lillan skulle titta ut. Det hade väl varit typiskt, sista dagen på året. Det var ingen fara egentligen, men det var så udda. Jag vaknade till och med av sammandragningar under natten. Inte många, men just att jag vaknade av det gjorde att jag trodde att det var dags. Som tur var så klingade det av. Allt är som det ska.

Idag väntas nyårsfirande hos pappa och Ywonne. God mat och trevligt sällskap står på schemat :)

GOTT NYTT ÅR på er allihopa!! ?

Av Marie Gulliksson - 31 december 2012 00:36

Som jag skrev igår kväll, så vart vi väldigt trötta allihopa på tidiga kvällen igår. När vi låg och kollade på filmen ville Molly verkligen sova, men orkade inte riktigt för allt ljud som var runtomkring. Så hon frågade om hon inte kunde få lägga sig i våran säng. Det fick hon och hon ville att jag skulle följa med. Det gjorde jag också. Om vi somnade? Jadå, båda två! Jag vaknade runt ett och då tittade Daniel, brorsan och Emma på film. Då blev jag lite sur först över att de inte väckt mig innan de började kolla på filmen. Men det hade Daniel tydligen gjort och jag hade yrat nåt om att jag ändå inte skulle orka se färdigt på filmen och att jag bara skulle somna.. Så då lät han mig sova, vilket jag behövde!

Dagen idag har bestått av bus och lek med barnen. När brorsan med familj åkte vidare till Säffle för kommande nyårsfirande hos syster, så fick vi ett städryck här hemma. Jag plockade och Daniel gjorde det grova arbetet. Bra teamwork faktiskt! Vi avslutade kvällen med Shrek på tvn och Molly spelade pingis på golvet med pappa innan läggdags :) ny sport det där! Riktigt kul att se dom ha så roligt tillsammans.

Nu är det godnatt minsann. Nu är det bara ett dygn kvar tills det är fritt fram för lilla damen i magen att säga tittut!

Ovido - Quiz & Flashcards