mariemedstortm

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Marie Gulliksson - 6 december 2012 22:49

Dagen idag har varit bra! Molly har mått bra och varit pigg som vanligt och vi har haft fullt upp. Jag mår också bättre.. Nu är jag piggare i kroppen. Bara den snoriga näsan som ska bort! Imorse när Molly vaknade fick hon titta lite på barnprogram, efter det fick vi åka direkt till affären för att främst inhandla frukost. Det tröt i kylskåpet kan man säga! Klockan hann bli elva innan vi kom hem och då fick det bli frukost, hehe. Bra konstigt ändå. Det var inte igår jag åt frukost vid elva. Samtidigt, under den s.k frukosten, fick vi besök av sotaren. Allt såg fint ut, så det var bara att elda på sa han.

Molly var inne och lekte själv på sitt rum en stund medan jag plockade lite i köket. Efter en stund kommer hon ut och säger "mamma, mamma, kom och titta!" Jag följde snällt med. Då hade hon plockat ihop varenda pinal på golvet och bäddat sin säng! Jag öste beröm över henne, så klart! Sen följde hon upp med frågan: "kan du hämta dammsugaren åt mig, tack?. Shit, nu ska hon dammsuga också. Jag sa absolut inte emot, utan gick snällt och hämtade den. Hon dammsög rummet samtidigt som hon sjöng "hejsan, hoppsan fallerallera. När julen kommer ska varenda unge vara glad". Hur söt?! Jo, mycket. Det var en nöjd och glad mamma som stod och tittade på.

När Daniel kom hem fick han ge sig ut och skotta snö direkt efter han käkat. Molly ville ut och åka pulka, så jag följde med henne ut i mörkret så hon fick åka av sig lite. Hon tröttnade aldrig! Men hon följde snällt med in när jag sa att Bolibompa skulle börja snart. Så summa sumarum - vi har haft en bra dag! Ytterligare en VAB-dag imorgon då, sen får det vara nog! Hoppas hostan blåser bort under helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards