mariemedstortm

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Marie Gulliksson - 5 december 2012 23:17

Just nu vill jag bara att lillan ska vara här. Nu. Att allt ska vara över. Nu har det tillstött ytterligare "komplikationer". Ni som är känsliga får väl titta bort, men har börjat känna av foglossningen i blygdbenet. Om jag trycker på det benet gör det riktigt ont. Men det värsta är ju när jag går, för då trycker hon med huvudet nedåt, som gör att jag stapplar mig fram. Helt galet att jag ska jobba två veckor till.. Jag hoppas att det går!

För ett tag sedan var jag väldigt noga med att jag ville att hon skulle födas under "rätt" år. Alltså 2013 när det är beräknat. Men nu känner jag att det kvittar. Eller det är lite bitterljuvt det där. För min skull får det gärna bli när som helst! Skulle bli överlycklig om hon bestämde sig för att komma NU. Men för hennes skull vill jag ju gärna att det blir i Januari så klart. Inte kul för henne att fylla år i slutet av december. Som sagt.. Bitterljuvt.

Hade tid hos barnmorskan idag också. Vanlig rutinkontroll. Allt såg bra ut! Hon sa att det är en stabil bebis jag går och bär på som trivs där inne. Hon har samma vilopuls varje gång hon kollar. Stabilt alltså :)

Det var meningen att jag skulle jobba imorgon. Men nu verkar det som om det blir VAB igen för min del.... De ringde från dagis i eftermiddags och sa att Molly inte verkade må så bra. Hostade och klagade på ont i magen. Visst, hon hostade lite. Men inte nog för att behöva åka hem från dagis. Det är tredje gången nu som jag hämtar henne från dagis och hon är jättepigg! Det är lite irriterande. Känns som om de ringer efter oss för minsta lilla grej. Okej om hon har feber eller hostar så att hon spyr eller liknande. För just nu är hon i en sån fas där hon har ont överallt och klagar på att hon inte mår bra ofta. Men det är för det mesta bara bluff från hennes sida. Förstår att det är svårt för dagispersonalen att se genom henne, men de borde kunna vänta lite innan de ringer. För att verkligen se att hon har feber eller liknande. Jag är hemma med henne både torsdag och fredag, så får vi hoppas att hostan försvinner och att vi slipper vabba ett bra tag framöver!

Av Marie Gulliksson - 5 december 2012 10:44

Äntligen börjar det gå åt rätt håll här hemma. Molly är på dagis, med enorm glädje över snön som fallit under natten. SOM hon har längtat! Hon åker säkert pulka just i detta nu. Hon har ju varit hemma med mig både måndag och tisdag. Vi har snorat ikapp, men hon har varit riktigt pigg ändå under tiden. Så nu var det dagisdags för henne. Jag ger mig själv en dag till att friskna till. Halsen är mycket bättre, så nu är det bara kroppen som ska piggna till. 


Efter att Daniel kört Molly till dagis och åkt till jobbet, satte jag mig med Mollys paketkalender. Som jag inte lyckades få klar innan 1a december. Men nu så, nu är den färdig! Idag kommer hon få tre paket minsann, då hon har missat två dagar. Så det lär bli glada miner i eftermiddag när hon kommer hem.


 


Paketen ska läggas i en fin skål, så ska hon få leta upp rätt paket för varje dag. Alla paket har siffror på sig. Vi får se om hon orkar hålla sig utan att norpa nåt extra paket någon dag. Det ser verkligen ut som lite presentpapper och snören på bilden bara. Det är väldigt små paket... i en stor hög :)

Ovido - Quiz & Flashcards