mariemedstortm

Alla inlägg den 26 december 2012

Av Marie Gulliksson - 26 december 2012 20:36

Idag går jag in i vecka 39 och det är alltså exakt 14 dagar kvar till bf! Känns helt galet. Det är mycket tankar som cirkulerar i huvudet på en. Speciellt inför förlossningen. Jag vill ju så gärna klara mig med bara lustgas. Sippa allt det andra. Så det hoppas jag mycket på! Sist fick jag ju ryggbedövning också. TRE GÅNGER! då vart jag lite irriterad faktiskt. jag kan förstå att man gör ett misstag, men när det händer fler gånger så hade jag ingen vidare förståelse. Anledningen till att jag fick den fler gånger var att den första gled ur, så bedövningen hjälpte bara i tjugo minuter ungefär. Då fick jag ta om den.. Då satte den jäkla narkosläkaren sprutan FEL. Då visste de inte om de kunde sätta en till. Allting tog en jäkla tid också och jag blev bara mer och mer irriterad. Till slut kom dom fram till att jag kunde få den en tredje gång. Jag fick den och den hann inte hjälpa ett dugg, för då var det dags att krysta. Det tog tjugo minuter, sen låg Molly på mitt bröst. Då var allt glömt och förlåtet :)

Sen börjar jag faktiskt bli lite nervös över just den här förlossningen. Jag vet ju hur jävla ont det kommer att göra.. Men jag klarade det ju bra sist och förhoppningsvis går det lite snabbare den här gången! Lustgasen kommer jag hålla hårt i!

Sen undrar man ju vem det är som har bott i magen i de här nio månaderna. Hur ser hon ut? Hur kommer hon att bli? Kommer hon vara lik storasyster? Kommer hon ha lika mycket hår som när Molly föddes? Osv :) allt är lika spännande! Snart får vi veta! Jag skulle bli glad om vi fick åka in på nyårsafton och att hon kommer nån timme efter midnatt. Alltså 1a januari. Vore hur bra som helst! Första ungen på året ;)

Det här är första bilden på Molly. Samma dygn som hon föddes. Vi får väl se om lillasyster blir lik storasyster.

Av Marie Gulliksson - 26 december 2012 00:49

Vår första julafton i huset var mer än lyckad! Vi var totalt 14 personer som var här och firade in julen hos oss. Varav tre ungar. Underbart att se deras ögon lysa av lycka under hela dagen! När Kalle Anka var slut, knackade det passande på dörren och tomten kom på besök. MÅNGA klappar delades ut. Molly blev lite rädd i början, men mjuknade mer och mer för varje klapp hon fick hämta. Alla var nöjda och glada!

Bland mina klappar fanns det parfym, ansiktsbehandling, micro mm. Supernöjd med ALLT!

När alla hade åkt hem, drog vi på oss ytterkläderna och åkte till Sirpa och Kent. När vi kom hem slocknade vi på soffan, alla tre! Molly stupade först. Vi hade en mycket sliten, men glad tjej på sena julaftonskvällen :) precis som det ska va!

Idag har vi haft en mini-julafton hos pappa. Mer klappar att dela ut och mer julmat att äta! Gott och trevligt! Vi blev där hela eftermiddagen och kvällen.

Idag är det en speciell dag för mig och Daniel. För idag, för exakt fem år sen, träffades vi! Vi firar alltså våran femårsdag idag. Vi har inte direkt hunnit fira den pga Daniel har jobbat MASSOR nu när han haft jour. Och när han väl är hemma vill han ju sova så klart och det tänker jag inte ta ifrån honom. Men jag gav honom en liten present iaf. Firandet av dagen får vi ta någon annan dag! Sen måste jag tillägga att vi har hunnit med fruktansvärt mycket på fem år! Men det tar vi i nästa inlägg :) nu är det godnatt för min del.

Godnatt fina ni!

Ovido - Quiz & Flashcards