mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

14 dagar idag

Av Marie Gulliksson - 26 december 2012 20:36

Idag går jag in i vecka 39 och det är alltså exakt 14 dagar kvar till bf! Känns helt galet. Det är mycket tankar som cirkulerar i huvudet på en. Speciellt inför förlossningen. Jag vill ju så gärna klara mig med bara lustgas. Sippa allt det andra. Så det hoppas jag mycket på! Sist fick jag ju ryggbedövning också. TRE GÅNGER! då vart jag lite irriterad faktiskt. jag kan förstå att man gör ett misstag, men när det händer fler gånger så hade jag ingen vidare förståelse. Anledningen till att jag fick den fler gånger var att den första gled ur, så bedövningen hjälpte bara i tjugo minuter ungefär. Då fick jag ta om den.. Då satte den jäkla narkosläkaren sprutan FEL. Då visste de inte om de kunde sätta en till. Allting tog en jäkla tid också och jag blev bara mer och mer irriterad. Till slut kom dom fram till att jag kunde få den en tredje gång. Jag fick den och den hann inte hjälpa ett dugg, för då var det dags att krysta. Det tog tjugo minuter, sen låg Molly på mitt bröst. Då var allt glömt och förlåtet :)

Sen börjar jag faktiskt bli lite nervös över just den här förlossningen. Jag vet ju hur jävla ont det kommer att göra.. Men jag klarade det ju bra sist och förhoppningsvis går det lite snabbare den här gången! Lustgasen kommer jag hålla hårt i!

Sen undrar man ju vem det är som har bott i magen i de här nio månaderna. Hur ser hon ut? Hur kommer hon att bli? Kommer hon vara lik storasyster? Kommer hon ha lika mycket hår som när Molly föddes? Osv :) allt är lika spännande! Snart får vi veta! Jag skulle bli glad om vi fick åka in på nyårsafton och att hon kommer nån timme efter midnatt. Alltså 1a januari. Vore hur bra som helst! Första ungen på året ;)

Det här är första bilden på Molly. Samma dygn som hon föddes. Vi får väl se om lillasyster blir lik storasyster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards