mariemedstortm

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Delusional?

Av Marie Gulliksson - 27 juni 2011 23:08

Precis just NU har jag beslutat mig för att sluta äta! Eller? Nej, riktigt så ska jag inte lägga upp det. När jag skrev på kontraktet för Skattkärr så tänkte jag (dels) "bra försäsong, bra träning säsongen igenom = gå ner i vikt". Tro inte att det var därför jag skrev på nu bara.. för att gå ner i vikt. HAHA. Konstigt. För så är det inte. Det skulle bara vara nåt jag kunde få på köpet.


MEN..


Lättare tänkt än gjort passar väl bra nu kanske.. Nu har det gått typ 2 månader av försäsongen, vilket inte är mycket. Dock känns det som om jag har gått upp i vikt och blivit mer handtagsvänlig. Vilket inte gillas! Men jag borde heller inte bli förvånad. För det jag stoppar i mig är allt annat än bra. Så det är ju just det jag måste skärpa mig med..


Har inte bestämt mig om jag ska gå nån speciell diet eller bara skära ner på mängden mat, äta mer regelbundet och skippa all skräpmat och allt j*vla godis! Det sistnämnda är min absolut största last i livet. Och hur sjukt är inte det? Godis är äckligt! ÄCKLIGT!!


Skärpning!!


Fr o m NU.. Klara färdiga GÅ!!

 
 
Ass

Ass

28 juni 2011 08:10

Haha, vet du vilken annons jag fick upp under inlägget? Ahlgrens bilar :D Passande :)

http://baktankar.blogspot.com

Marie Gulliksson

28 juni 2011 19:30

Haha! Dessa jäääkla frestelser!!!

 
Sandra

Sandra

28 juni 2011 09:38

Jag var också en riktig godisgris och närmade mej tresiffrigt på vågen... då tipsade mamma mej om LCHF. Det går ju ut på att äta mycket fett och när man gör det orkar man inte äta något godis :) perfekt! DEt är lite jobbigt i början såklart, när man ska vänja av hjärnan från kolhydrater men det lägger sej efter några veckor. Man kan få återfall men någon enstaka gång gör inget och det smakar inte lika gött heller. Jag mår bättre helt allmänt. Magen funkar som den ska och jag sover bättre. Håller ett jämnare humör. Är mätt hela tiden. Testa, men läs på innan och gör gärna en lista på maträtter och förbered med rätt grejjer hemma. FÖr det kräver en del, finns inget färdiglagat! Så var förberedd innan du börjar då går det mycket lättare.

http://zNisse.blogspot.com

Marie Gulliksson

28 juni 2011 19:30

Tack Sandra! Vi får se om jag kör på det eller nåt annat. Ska läsa på lite :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Gulliksson - 9 december 2013 00:19


Ja, jag hade väl kunnat önska lite bättre väder idag när vi skulle på julmarknad i mariebergskogen. Snö och blåst! Riktigt surt. Men jag och barnen trotsade det och åkte in en sväng iaf. Vilket kanske inte var riktigt värt det, men men - vi fick komm...

Av Marie Gulliksson - 8 december 2013 02:00


Hej på er. 01.07 står klockan på i detta nu. Jag ligger och tittar på Rocky i brist på sömn.. Varför kan jag inte sova på helgerna för?! På vardagar somnar jag redan när jag lägger Thilda för kvällen, vilket brukar vara mellan 20-21. Inte okej. ...

Av Marie Gulliksson - 28 november 2013 13:15


Det är hur lugnt som helst på jobbet idag.. Inte mig emot, då jag är riktigt trött! Men iaf.. Snart är det fredag! Imorgon rättare sagt. Julfest med jobbet. Jag har inte varit ute på över två månader, så jag är tokladdad! Vilket kan vara lite farl...

Av Marie Gulliksson - 27 november 2013 00:57


Klockan står på 00:51 och jag kan verkligen inte sova. Hur tungt som helst. Vill inget hellre än att sova, är riktigt trött. Men det går bara inte. Nu har det gått så där fort igen också.. POFF sa det så har det helt plötsligt gått en vecka sen jag s...

Av Marie Gulliksson - 21 november 2013 23:42

Det dröjde inte så länge innan vi faktiskt kunde bestämma oss för vad katten ska heta ändå.. FRANK (efter Frank Andersson) får det bli. Känns sjukt konstigt att kalla en katt för Frank, men det ska nog gå bra det med! Stenhårt ju ;) Tidigare idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards