mariemedstortm

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Marie Gulliksson - 5 november 2012 23:34

Ligger i sängen - försöker sova - men har en liten dam i magen som vill annat. Det sägs att barnen har samma dygnsrytm ute i verkliga livet som i mammans mage. Då vet vi ju vad jag har att se fram emot! Just nu tycker jag nog att hon aldrig sover.. Det händer alltid nånting där inne. Även fast jag läste häromdan att de just nu sover 90-95% av tiden. Bullshit! :) våran sessa vill vara unik just på det sättet tydligen.

Från det ena till det andra... Testade ett nytt, men väldigt enkelt, recept idag. Varvade kassler och ananasringar i en form. Blandade sedan grädde, chilisås och lite salt och vitpeppar i en bunke, som jag sen hällde över kasslern och ananasen. Kokade ris till det. Det blev succé! Jäklar va gott det var! Så enkelt, men så gott! Älskar den kombinationen. Vardagsmat SKA vara enkel, god och älskad av alla ;)

Nej.. Nu gör jag ett nytt försök att sluta ögonen och få lite sömn. Godnatt fina ni och godnatt lilla busfröt i magen <3

Av Marie Gulliksson - 5 november 2012 21:02

Jag och Daniel sitter och väntar på att "livet på andra sidan" ska börja. Nej, vi brukar inte titta på det direkt, men nu ska Daniels syster vara med där :) lite häftigt!

Dagen idag har bestått av jobb, matlagning, mys med Molly och nattlig av densamme, hehe.

Nu börjar det! Heja heja Linda :)

Av Marie Gulliksson - 5 november 2012 07:15

Har varit utan internet hela helgen hemma. Boxer levererar inte som dom ska kan man tycka. Problem från dag ett. Pga detta har jag inte kunnat vara en aktiv bloggerska, om man nu kan kalla mig det.

Helgen har iaf varit ganska mysig och trevlig. I fredags kom ju Sirpa och Kent och sov hos oss och på lördag efter frukost åkte vi till lekparken i Älvenäs. Eller ja.. Jag, Daniel och Molly tog en promenad dit och Sirpa och Kent tog bilen, hehe. Molly fick härja runt i lekparken ett tag innan vi begav oss hemåt. Eftersom mitt minne är som det är, så kommer jag inte ihåg resten av lördagen. Bra där. Vi gjorde förmodligen inget speciellt :)

Igår hade vi en fin dag. Vi åt en mysfrukost tillsammans och sen ringde Daniels telefon och han fick sticka till stan och jobba ett par timmar. Då passade jag och Molly på att ta en sväng till Ikea för att skaffa lite lampor till källaren och diverse småsaker för att få det lite mysigare där hemma. Kom hem med lite hyllor, ljusstakar och lite smått o gott och lampor förstås. När vi kom hem satte Molly på sig förklädet och ville baka, minsann. Så vi rörde ihop en kladdkaka lite snabbt. Vilket passade bra, då vi fick besök av farfar och faster till Molly på kvällen.

Summa sumarum - vi har haft en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards