mariemedstortm

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Marie Gulliksson - 21 november 2012 21:25

Hade tid hos barnmorskan idag kl ett. När jag kom dit visade det sig att min barnmorska var hemma med sitt ena barn som hade åkt på magsjuka. Det blev inte inställt som tur var, utan jag fick träffa en annan som tog emot mig istället. Hon var supertrevlig, så det gick ju lika bra det.

Allt såg bra ut. Jag lämnade blodprov, kollade blodtrycket, mätte magen osv precis som jag trodde. Ligger precis på kurvan för vad som är normalt. Med Molly låg jag högt över det strecket. Men då vägde Molly 4 kg när hon kom ut också. Barnmorskan sa att lillasyster antagligen är lite mindre än vad Molly var. Vilket känns helt okej för min del :) sen fick jag veta att hon ligger med huvudet nedåt också. Det var fortfarande rörligt, men hon trodde inte att hon skulle lyckas göra någon kullerbytta där inne så hon hamnar åt fel håll. Hon sa också att hon låg lite på sniskan. Dom brukar oftast ligga med ryggen utåt. Men när hon skulle lyssna på hjärtat så fick hon det inte att höras så starkt. Då kände hon lite på magen igen och märkte att hon låg lite på sniskan. Nästan lite mer på sidan och med benen utåt mot min mage. Inte mot min rygg, så som det brukar vara. Så det var lite svårt att få tydliga hjärtslag när det var ett par ben i vägen :) Till slut fick hon till det och det lät jättefint.

Pratade om foglossningen också och jag ska få testa på vattengympa. Det känns skönt faktiskt. Ska ringa sjukgymnasten på Gripen imorgon och se om det finns plats för mig. Vattengympan är på tisdagar kl åtta på morgonen. Så jag missar ju en del av arbetsdagen isf. Men hellre att jag missar några timmar en dag, än att jag måste sjukskriva mig! Det vill jag verkligen INTE! Så om jag får plats i gruppen, så blir väl första gången redan på tisdag. Håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards