mariemedstortm

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Marie Gulliksson - 7 november 2012 21:01

Direkt efter jobbet idag smet jag iväg och köpte en amningskudde. Hade aldrig en sån när Molly var liten, men har alltid varit nyfiken på en. När jag skulle amma Molly bullade jag alltid upp en massa kuddar runt omkring mig så jag hade stöd åt armarna. Måste säga att det här känns lite smidigare. Så vi får hoppas att den kommer till användning!

Sitter för övrigt med halsont och en ömmande kropp. Undrar om det är nån förkylning på gång. Men har fått i mig massor med c-vitamin och en hel del vatten i hopp om att det snart försvinner. Har inte tid att vara sjuk!

Idag blev middagen lite bättre.. Inga mjöliga potatisbullar här inte, hehe. Molly beställde stuvade makaroner och köttbullar. Bra idé av henne må jag säga. Och gott blev det! Härligt med husmanskost! Och stuvade makaroner är väl ändå husmanskost när den är som bäst ;)

Av Marie Gulliksson - 7 november 2012 15:33

Nu har jag tagit tag i mitt enorma godissug.. genom att slopa det HELT! Galet hur mycket skit jag har ätit de senaste månaderna. Och om jag ska komma någorlunda i form relativt snabbt efter graviditeten, så gäller det nog att ha ett litet (läs; stort) försprång. Därför är det slut på godis och skräpmat. Jag har klarat mig i hela två dagar redan, haha. Nej, men än så länge går det väldigt bra. Säger inte att jag inte är sugen ALLS, men det är inte SÅ svårt som jag trodde. Om jag blir sugen på nåt tar jag snabbt fram en frukt istället. Vilket är bättre!


Längtar så tills lillsessan kommer till världen, så jag kan börja träna igen. Nu menar jag inte att det är det som är viktigast.. träningen. Det viktiga är HON så klart! Men träning är en stor del av mitt liv och det har det alltid varit. Men som sagt, barnen är prio ETT! Just nu kan jag inte röra mig alls. Foglossningen gör sitt och jag pallar inte att gå 100 m ens. För att inte prata om att kunna vända sig i sängen ordentligt! Knäppa saker man saknar egentligen. Att kunna ta promenader, vända sig i sängen, sova på MAGE, träna, resa sig upp ur soffan och sängen utan att det tar 5 minuter. Ja ni, det finns massor. Men snart är hon äntligen här! 63 dagar kvar!   

Ovido - Quiz & Flashcards