mariemedstortm

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Marie Gulliksson - 6 november 2012 22:39

Skulle testa på att göra potatisbullar efter jobbet idag tänkte jag. Vilken dum idé DET visade sig vara då minsann. Totalt misslyckat, haha. Inte ens Molly ville äta maten. Kunde inte direkt klandra henne. Så det fick bli lite smörgås och frukt istället, vilket funkade minst lika bra för Molly! Jag åt faktiskt upp det jag tog till mig, men den matlådan jag gjorde i ordning och ställde in i kylskåpet - låter jag nog stå kvar där imorgon bitti... De blev alldeles för mjöliga på nåt vis. Usch! Ingen höjdare alls..

Idag har jag fått lära mig nåt nytt på jobbet. Vilket alltid är kul så klart! Kul med lite förändring. Hur som helst så börjar det bli alldeles för tungt för mig att stå vid maskinen, därför har jag fått andra uppgifter. Nu är det mer att sitta vid datorn och fixa grejer i systemet. Fixa och trixa lite helt enkelt. Jag tycker det är kul! Det slog mig förut idag att jag inte har alls länge kvar att jobba innan jag går på långledigheten. Närmare bestämt 33 arbetsdagar! Känns sjukt egentligen.. Efter det är det bara två veckor kvar till beräknad förlossning. Vilket också känns sjukt! Känns som om det var igår som jag tog graviditetstestet och fick se att det var positivt. Då med blandade känslor, just pga jobbet. Jag har ju ingen fast tjänst, utan är tillsvidareanställd och blir förlängd med ett år i taget i princip. När jag blev gravid trodde jag det var kört. Men mina chefer har varit helt underbara! De vill ha mig kvar och jag vill inget hellre än att jobba kvar heller! Jag trivs oerhört bra och det är få förunnat.. Jag är så himla tacksam och glad över att de hjälper mig och ställer upp som dom gör. De hade lika gärna kunnat säga hej då och anställt nån annan direkt. Jag, om någon annan, är överlycklig över att det inte blev så :)

Nu lever mina trötta ögon sitt eget liv.. Dags att knyta benhögen. Klockan ringer strax efter fem som vanligt. God natt allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards