mariemedstortm

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Marie Gulliksson - 19 november 2012 21:06

Klockan tre idag skulle jag till sjukgymnasten. Trodde att man skulle få prata enskilt med en sjukgymnast. Men när jag kom dit så visade det sig att det bara var en informationsträff, där dom pratade allmänt om olika saker som kunde drabba en under en graviditet. Blev en aning besviken, då jag trodde att jag skulle få personlig hjälp. Ska till barnmorskan på onsdag, så får prata mer med henne då. Tveksam till att jag kommer få nån hjälp nu faktiskt. Känns ganska hopplöst.

När jag ändå var på Gripen, så gick jag förbi MVC och slängde mig på vågen. Det skulle jag inte ha gjort. Höll på att brista ut i "vad i heeeelvete" precis där och då. Jag var där för fyra veckor sen och då vägde jag 82kg, vilket kändes helt okej just då. Nu tänkte jag att jag kan inte ha gått upp så mycket på fyra veckor bara. Men tji fick jag. 6 kg - SEX KILO har jag gått upp! Jag väger för fasen 88 kg!! Nog hoppas jag på att det är mycket vätska som bubblat upp i kroppen på mig. För två veckor sen fick jag ta av mig min förlovningsring, för att mina händer har svullnat upp rejält. Mina ben och fötter är också rejält svullna. Så jag skyller på det! Så det så.. Känns lite väl trist att det visade så där på vågen, när jag ändå har minskat enormt på godisintaget och har börjat äta mycket mindre portioner. Men men, vore ju dumt att sluta med det nu.. Nu är det som det är och det är bara att ge järnet efter förlossningen för att komma i form igen! Tro mig.. Komma i form SKA jag göra och det med besked!

Av Marie Gulliksson - 19 november 2012 07:31

Den här helgen har bara susat förbi. Med två tre-åringar och en sex-månaders har tiden bara rusat förbi. I lördags kväll fick jag testa på att vara trebarnsmamma för nån timme, plus att vara höggravid samtidigt. Det var ingen höjdare. Molly och Nowa härjade ju runt som vanligt och jag plockade ihop efter middagen och Neo satt i gåstolen. Då gick det jättebra. Ända tills Molly kom och skvallrade om att Nowa hade ritat Molly med tusch på hela armen. Min första tanke var "bara ni inte har ritat nån annanstans, som på väggarna eller på tvn". Det hade dom inte.. Så bort med pennorna och på med tvn och fram med lördgsgodiset! Bra tajming att klockan var sex ändå :)

Söndag morgon fick jag ta Neo några timmar så brorsan fick sova ett tag. Neo var utan mamma Emma på natten för första gången och det ville han inte gå med på riktigt. Så det blev en lång natt för brorsan. Så då får man ställa upp och hjälpa till! Mormor/farmor till Molly och Nowa kom och hälsade på en snabbis också, vi bjöd på chokladbollar som ungarna bakade under dagen.

På eftermiddagen tog brorsan med sig Nowa och Emma till ishallen för att titta på lite ishockey. Molly vart överlycklig över att få följa med. Jag stannade hemma med Neo. Mysigt :) på kvällen somnade Molly som en stock direkt efter Bolibompa. För mig och Daniel blev det solsidan och sen filmen Ted. Som var ganska bra faktiskt. Sen somnade VI som stockar också :)

Ovido - Quiz & Flashcards