mariemedstortm

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Marie Gulliksson - 8 november 2012 23:49

Jag gick in i vecka 32 idag. 32! Det är 8 veckor kvar och det närmar sig med stormsteg. Eller stormsteg var väl att ta i.. Men hur som helst så närmar det sig!

Snart har halva november gått och vi går snart in i december. SOM jag längtar! Mysigaste månaden på året. Det är mysig julbelysning överallt. Det är levande ljus. Det är massa julstök och pyssel. Det är goda dofter av JUL! Jag älskar julen. Och maten sen.. Mums! När jag gick med Molly i magen hade jag craving på julmat redan i oktober. Nu börjar det krypa på. Skulle nån erbjuda mig julmat nu skulle jag inte tveka, det kan jag lova. Inte skulle det vara lite mat på tallriken heller. UFF.

Ger mig själv en high five! Jag har klarat mig utan godis! Jag har varit superduktig under veckan, men tuffare lär det bli under helgen. Då lär det bli frestelser deluxe! Men nu jäklar gäller det att hänga i. Jag ska klara det!

Molly ligger och sover här bredvid mig, med favvonallen i högsta hugg. Hon ligger och skrattar i sömnen just nu.. Undrar vad det är som är så kul egentligen :)

Godnatt!

Av Marie Gulliksson - 8 november 2012 09:49

Hittade den här sidan för några dagar sen. Ni som är gravida eller redan har barn, kolla hit! Det finns hur mycket produkter som helst och till riktigt bra priser! Allt från sängkläder och amningsartiklar till barnvagnar och gåstolar.


Såg nåt på sidan som jag aldrig sett förut.. SKIDOR till barnvagnen! Haha, det är som en skida man sätter på varje hjul på vagnen. Bra att ha i snön tydligen.. men som sagt. Konstigt!


 

Vem fasen kommer på nåt dylikt?

Av Marie Gulliksson - 8 november 2012 09:21

Stalkers började på tv3 igår. Fy fan vilka sjuka människor det finns. Till råga på allt så var just den här stalkern från Åmotfors, Värmland. Jag förstår att hon som blev förföljd var rädd. Att bo ensam på en gård i Dalarna utan grannar i närheten känns inte optimalt i det läget. Att hon inte kunde sova förstår jag ännu mer. Han skickade mail till henne flera gånger om dagen och skrev till henne precis som om dom vore ett par. Hon driver en blogg som han besökte mer än 30 gånger PER DAG!


Det visade sig ju också att han, för många år sedan, hade dränkt sin egen son som då var 10 månader gammal. Skriker ju psykopat om honom. Fy fan. Hasse Aro och en annan kille konfronterade honom och han sa då att han skulle sluta. Men det gjorde han förstås inte. Då kontaktade dom polisen, som såg till att det blev rättegång och dittan och dattan. Han blev dömd till rättspsykriatisk vård och det är TVÅ läkare som måste friskförklara honom innan han får komma ut. Sjuka äckliga människa!



Ovido - Quiz & Flashcards