mariemedstortm

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Marie Gulliksson - 28 november 2012 21:36

Jag och Daniel sitter och tittar på stalker på TV3 nu. Är fortfarande, sen det första programmet sändes för några veckor sedan, totalt förundrad över hur sjuka folk kan vara. Att man kan vilja förstöra en annan människas liv på det sättet de gör. Helt galet. Offren kan ju inte leva ett normalt liv överhuvudtaget. Att behöva gå runt och vara rädd dygnet runt.. Att inte kunna sova på nätterna. Nej, usch! Hemska människor!

Jag och Molly har varit själva under eftermiddagen och kvällen. Pappan i familjen var på möte med jobbet och sen åkte han och köpte en stege, eftersom sotaren kommer till veckan. Jag och Molly åt god mat och spenderade kvällen framför Bolibompa. Sen var det helt plötsligt läggdags. Det går så himla fort på vardagarna, alldeles för fort. Känns som om vi knappt har någon tid alls tillsammans under just vardagar. Man kommer hem från jobb och dagis. Man lagar mat. Man äter mat. Molly går och lägger sig direkt efter Bolibompa. En annan sitter framför tvn ett par timmar, sen är det godnatt. Men ser fram emot att vara hemma lite med både lillan och Molly framöver! Molly kommer ju bara gå 15 timmar i veckan istället för otroliga 50 timmar i veckan, som det ser ut nu. Snart så :) vi räknar veckorna här! Snart kan vi börja räkna dagarna.

Molly har för övrigt ett nytt partytrick, hehe. Hon sticker ut hår mellan armarna och säger "kolla mamma, va hårig jag är under armarna". Haha, gullunge. Hon skrattar så hon kiknar varje gång :)

Av Marie Gulliksson - 28 november 2012 10:59

När jag kom till jobbet imorse fick jag veta att jag slipper göra om ALLT jag gjorde igår. TACK för det! Har kunnat köra på som vanligt, härligt!



Hörrni.. ska berätta en liten hemlighet. Jag bar aldrig upp jullådorna igår. Fasen, jag som lovade mig själv att jag skulle göra det! Idag MÅSTE jag göra det.. om jag måste köpa till nåt, så måste jag göra det imorgon. Svårt att veta vad man ska köpa om man inte kikat runt lite ju   Ska även passa på att åka till plantagen imorgon och köpa lite blommor. Julstjärnor och hyacinter. My cup of tea!



Ovido - Quiz & Flashcards