mariemedstortm

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie Gulliksson - 17 juni 2011 12:55

Har äntligen klickat hem en ny dator! Imorse tog det 33 minuter att starta upp våran skräpdator här hemma.. 33!!!! Så där rann bägaren över för min del. Till veckan kommer den! Vilken lycka! Hehe.


Ska iväg och jobba två timmar kl 14. Sen kanske Lena, Sam & Ava kommer hit! Lena är Daniels kusin.. dom bor i London annars, men är "hemma" i Sverige på semester. Så Molly & Ava ska få leka lite tänkte vi :) Vi får se om det blir idag eller nån annan dag bara.


Jag verkar inte bli bättre heller.. min förkylning håller i sig. Inte alls kul! Nu känns det dock som om det är skitsamma. Regnar ju ändå, då är det ju meningen att man ska ligga inne ;)

Av Marie Gulliksson - 16 juni 2011 19:47

Igår kväll hade jag ett helvete med att skruva ihop de nya möblerna från Ikea.. fy fan. La mig inte i sängen förrän klockan slog 01.00 Inte okej!! Men fint blir det!


Imorse åkte jag till Ekshärad också.. varför kan man ju undra? Mötte upp Molly, farmor och Kent. Dags för Molly att komma hem, äntligen! :) Har precis lagt henne nu och stannade lite extra för att bara sitta och titta på henne när hon sov. Det låter lite creepy kanske, men ni som har barn förstår:) Man måste ju ta igen tiden som gått, när man inte kunnat titta på henne. Underbara unge!


Det finns heller inga tvivel om att hon har haft det allt annat än tråkigt! Hon har åkt fyrhjuling, hon har cyklat, dom har fiskat, dom har badat bastu och ätit korv.. och glass i stora lass! You name it!


Mitt allt!

Av Marie Gulliksson - 15 juni 2011 08:17

Jag brukar ALDRIG vara sjuk den här tiden på året. Dom här jäkla halsmandlarna ska BORT!! Är så jäkla trött på att, hipp som happ, vakna upp med en svullen hals och hes som en get. Trött trött TRÖTT! Dags att göra nåt åt saken tror jag bestämt..


Dags för jobb i tre timmar och sen hem och kurera kurera kurera! Nån som har nån dunderkur??


I eftermiddag kommer pappa och hämtar två byråer (?) som vi har "lånat" i ungefär 3 år? hehe. Men nu ska de nya på plats! Jag är laddad! ;)

Av Marie Gulliksson - 14 juni 2011 20:27

Kom precis hem från jobbet nu.. träningen får jag stå över idag för det drog ut på tiden. Ont i halsen också, så det kanske var lika bra. Men iaf...


När jag var på väg hem från mötet och skulle släppa av Sara på Norrstrand, så kom det en cykel i full fart och skulle svänga ut på vägen vi kom på. Jag fick allt bromsa så jag inte körde på den lilla parveln! Och vem var det då? Jo, Camilla så klart! A.k.a Camel :) Fortsatte dock och släppte av Sara, men stannade lite längre bort för att haffa Camelen.

Vi stod och pratade en bra stund faktiskt. Vi ses inte så ofta nu för tiden, så då gäller det att komma ikapp! Och jag menar.. vi bor ju bara grannar, så hur svårt kan det vara att gå 50m för att ses en sväng? Haha, vi är bra vi.


Hur som helst - förbannat kul att se henne.. som vanligt!


Back in the days, när det begav sig. Valde absolut den snyggaste bilden!! ;)

Av Marie Gulliksson - 14 juni 2011 13:50

Är hemma på lunch en sväng, sen är det dags för andra delen av utbildningen på jobbet och sen ett möte på det! Hinner knappt komma innanför dörren hemma innan det är dags för veckans andra fyspass!


Snacka om lång dag.. Men när jag kommer hem får jag min belöning. Mys tillsammans med älskling, en film och goda jordgubbar! Äntligen får jag mina jordgubbar! ;)


Saknar min lilla tjej också! Gör ont i själen när jag inte får några pussar eller kramar! Skynda till torsdag!


Mammas älskling!

Av Marie Gulliksson - 14 juni 2011 07:43

Igår var det dags för veckans första fyspass. 3 km som uppvärmning, sen sjukt mycket backe på det! Lite spring mellan backarna vi skulle till och nedjogg tillbaka. Den träningen satt där den skulle.. d.v.s i rumpa, baksida lår och vader! Jag och Daniel kollade film igår kväll och jag brast ut i skrik ett par gånger p.g.a KRAMP. Inte okej!


Nu är det dags för en lång dag på jobbet. d.v.s fram till halv åtta ikväll. Som inkluderar utbildning och möte bland annat.


Vi ses!


 

Av Marie Gulliksson - 13 juni 2011 13:23

Har precis kommit hem från Ikea, var där med Linda en snabbis. Ganska många 100-lappar fattigare. Suck. Men nu kommer det bli så fint här hemma! Försöker få bort min ganska starka "jag-vill-flytta-härifrån-NU"-känsla genom att köpa nya grejer alltså. Inte det mest ekonomiska kanske.. men ändå!


Nu smiter jag för att jobba i 2 timmar! Suck på den.

Av Marie Gulliksson - 12 juni 2011 20:33

Är precis hemkommen från löpturen nu. Daniel hängde på och åkte sina rullskidor.. dock mycket fortare än vad vi sprang, men ändå. Så det blev en liten rundtur på Klarälvsbanan, riktigt skönt! Älskar när det är slätt underlag och man slipper tänka på vart man sätter fötterna. Speciellt för mina små  fotleder är det ju mer än bra.


Ikväll blir det lite söndagsmys, minsann. Har fått 5 filmer av Julia som ska ses. Ikväll ska vi beta av den första. Det ätbara ikväll får bestå av jordgubbar. Jag måste ha jordgubbar!!! Lite abstinens nästan. Hoppas det finns att få tag på nu bara.. Aah.


Nu är det bara att ladda för en ny arbetsvecka! Och en Mollylös vecka :( Jag saknar hennes pussar och kramar redan! ♥

Ovido - Quiz & Flashcards